Elvis och min första utställning *bilder*

*tove*

Trådstartare
Igår var jag och min hund Elvis (shih tzu, 7 mån) på våran första utställning! Jag var ganska så nervös innan, men allt gick bra. Han var så lugn och duktig!

Han och hans bror var de enda i klassen, och han kom då tvåa. Men vi fick HP iaf, så det var ju bättre en ingenting. Domaren tyckte att den andra hunden var mer färdig, att han var mer som en vuxen hund redan. Och så tyckte han att han rörde sig ganska ojämt, men när han väl va fin så var han jättefin. Och elvis var mer jämnfin hela tiden typ. Har tyvärr inte pappret där dom skrev om honom framför mig. Men det negativa var att han hade ok rygg, men något spänd.

Jag ser fram emot nästa söndag i Larv! Då är det förhoppningsvis mer hundar i klassen.

Här kommer några bilder!

Mormor (min mamma :p) badar honom innan. Han är väldigt liten under den fluffiga pälsen :D
20290634.jpg

20290635.jpg

Matte (jag) fönar honom torr, och det var ju lite läskigt.
20290638.jpg

Sätter upp tofsen
20290639.jpg

Sömnig i bilen
20290718.jpg

Sv: Elvis och min första utställning *bilder*

Kollar läget, han har aldrig sett så mycket hundar förrut
20290719.jpg

20290720.jpg

Såhär snygg är han :love:
20290721.jpg

20290722.jpg

Borsta lite...
20290793.jpg

20290794.jpg

Det var en jättefin dag, men det kom massa regn precis innan våran klass. Som tur var kom tältet upp fort, elvis kunde ju inte bli genomblöt, då hade han sett ut som på dom två första bilderna! :rofl:
20290795.jpg

Strax våran tur, riktigt nervös matte
20290797.jpg

Inne i ringen, där han skötte sig utmärkt. Fast matte varit dålig på att träna...
20290798.jpg

20290837.jpg

20290838.jpg

20290839.jpg

20290840.jpg

20290841.jpg

Och så här trött blev man när man kom hem! Det var ju en händelserik dag för lille plutten, han var verkligen helt slut efteråt.
20290842.jpg

Kan tillägga att jag aldrig skulle ha en hanhund, och absolut inte en liten långhårig :o. Det blev som det blev och jag har aldrig ångrat mig :love:

Åååh, så söt :love:
Grattis! :D
var var ni? :)

Tackar. Oj, det glömde jag skriva. Skövde bk

Tack. Ska bli roligt att se hur det går på söndag :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 447
Senast: dobbis
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 341
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar