Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Elitloppet 2009!

kl

TV4 tyckte att tramsandet med dom 7 dvärgarna var viktigare än att visa en av dom största kallblodsloppen. :mad:
Elitkampen fick vi alltså inte se i år. :mad::mad:

AM

För övrigt var en av höjdpunkterna när fyrverkeriet satte eld på buskarna på innerplan i sista sväng. :D
Han som streakade innan finalen och blev flygtacklad ner i gruset av en biffig vakt sågs senast vid 17.40 på Bromstensvägen med ett rejält skrapsår. Fortfarande lika naken som den dagen han föddes. Undrar hur han ska komma hem, och om han kommer minnas varför han är så mörbultad när han vaknar imorgon.

kl

TV4 tyckte att tramsandet med dom 7 dvärgarna var viktigare än att visa en av dom största kallblodsloppen. :mad:
Elitkampen fick vi alltså inte se i år. :mad::mad:

AM

Jag saknade den också... :cry: Jag har alltid älskat Elitkampen även på den tiden de finska hästarna dominerade

Det hade varit mycket trevligare än att köra samma reklam73 ggr till exempel. Jagann koka kaffe OCH hälla upp det och ändå se slutet på en reklampaus. :eek:Tur att det är ett år till nåsta gång jag behöver störa mig på TV-reklamen... :angel:

Senast ändrad:

*kl*

TV4 visade i "kalkon och kanon" Zlatan, Robin Söderling och någon tredje som kanon, kalkon var ett stall där elektricitet blixtrade i stallet...

Fruktansvärt lågt av TV4! Jag förstår Svanstedt att han bojkottar TV4. Håller på honom, och tycker att han ska bojkotta fjantarna på TV4 framöver också. "Vi gör bara vårt jobb", säger Micke Nybrink. Jotjena! :devil:

STARKT av Svanstedt att vinna Elitloppet trots all press han är utsatt för.

Norrland

Jag såg också sportens kanon och kalkon och de hade Elitloppssegern som tredjeplats på kanonlistan och sen kom kalkonklippet. Tyckte också att det var fruktansvärt lågt och skrev ett långt mail till tv4:as tittarombudsman.

Jag tycker att det är nog 2-3-4 klassers skillnad på guld divisionen och Elitloppet eller rättare sagt alla större lopp.

Ja det är väl klart. Elitloppet är ju årets lopp, men det var inte DET jag pratade om. Ja sa att GULD är högsta divisionen i Sverige och självklart är alla svenska deltagare i Elitloppet guldhästar. Det är ju liksom där de tävlar till vardags.

Men nu är det ju rätt tydligt att guldhästarna räckte till rätt bra i Elitloppet. ;)

Heja Åke och Torvald!! Välförtjänt.

Jag såg också sportens kanon och kalkon och de hade Elitloppssegern som tredjeplats på kanonlistan och sen kom kalkonklippet. Tyckte också att det var fruktansvärt lågt och skrev ett långt mail till tv4:as tittarombudsman.

Jag såg det inte, men var det inte snarare Åtalet i sig som var kalkon och inte själva vinsten?

För åtalet ligger ju som en stor dimma över hela segern och det känns ganska sorgligt att kretsen runt Torvald inte kan få njuta av detta fullt ut.

Det var dvärg- och reklamfritt på plats! Och ja, utrymmesfritt också, dåra.

Ja det är ju DET som är problemet... :angel:

Jag är faktiskt sugen på att uppleva Elitloppshelgen, det enda sm skulle kunna få mig att göra det vore väl om jag skulle trilla över en häst som är tillräckligt bra att platsa den helgen så det är riskfritt. :D

Jag såg det inte, men var det inte snarare Åtalet i sig som var kalkon och inte själva vinsten?

För åtalet ligger ju som en stor dimma över hela segern och det känns ganska sorgligt att kretsen runt Torvald inte kan få njuta av detta fullt ut.

Kalkonklippet bestod av att de spelade låten "Electric" och i bild var ett nedsläckt stall som det lyste till i ett fönster med ljudet av elchocker och en häst som gnäggade till. Hur man tolkar det är ju upp till var och en men jag fick bara en väldigt dålig smak i munnen. De hade ju segern med på kanonlistan med en hyllning till hästen och det var ju bra det i alla fall men det förtogs ju en aning av kalkoninslaget.

Visst är det så att åtalet påverkar segern och det är ju jättetråkigt för kretsen kring hästen.

*kl*

TV4 visade i "kalkon och kanon" Zlatan, Robin Söderling och någon tredje som kanon, kalkon var ett stall där elektricitet blixtrade i stallet...

Fruktansvärt lågt av TV4! Jag förstår Svanstedt att han bojkottar TV4. Håller på honom, och tycker att han ska bojkotta fjantarna på TV4 framöver också. "Vi gör bara vårt jobb", säger Micke Nybrink. Jotjena! :devil:

STARKT av Svanstedt att vinna Elitloppet trots all press han är utsatt för.

Norrland

Men bojkotten började ju med att han svarade jakande på frågan om han gav fördel till en stallkamrat:confused: Vill man inte att det ska komma ut så prata inte journalister...typ

Sen tar det bort lite av prestationen, faktiskt. Han är ju liksom åtalad för sina ev träningsmetoder....

Kalkonklippet bestod av att de spelade låten "Electric" och i bild var ett nedsläckt stall som det lyste till i ett fönster med ljudet av elchocker och en häst som gnäggade till. Hur man tolkar det är ju upp till var och en men jag fick bara en väldigt dålig smak i munnen. De hade ju segern med på kanonlistan med en hyllning till hästen och det var ju bra det i alla fall men det förtogs ju en aning av kalkoninslaget.

Visst är det så att åtalet påverkar segern och det är ju jättetråkigt för kretsen kring hästen.

Som sagt, jag såg det inte o hittar inte heller att se det på tv4 anytime..:(

Men det kändes spontant inte som det var Segern som vart kalkon utan att det ligger ett åtal o väntar..

Tyckte mig btw se på liven att Åke ignorerar Tv4s reporter efter segern..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka