Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Elitloppet 2009!

Apropå Buck I St Pat.....
....visste ni att hon fick sele och vagn (en liten getvagn) på sig dagen efter hon föddes?
Dock utan huvudlag och bett, det väntade de med någon vecka....
Så hon följde sin mor var hon än gick med vagn bakom lite då och då redan från start.

När hon sedan lämnades i träning så skulle tränaren köra in henne, men det var inte nödvändigt, det var bara att åka ut på banan direkt, sele och vagn var hon ju redan van vid.

Den sextonde hästen var roligast tänkbara, åtminstone enligt mig. ;D Eller ja, det kunde varit bättre, Meaulnes du Corta hade ju mirakulöst nog kunnat återställa sig från skadan.. haha nejrå, kul med Lisa America! :)

Jag har sett samtliga Elitlopp live sedan 1983, med ett undantag, From Aboves. Jag håller duellen mellan Copiad och Pine Chip som det allra bästa, men lika klar tvåa är 1988 års upplaga med Mack Lobell. Min favorithäst genom alla tider.

MackLobell_Elitloppet1988.jpg

kl

Nu har jag dårå en dum fråga igen. :angel:
Det finns väl två entréer på Valla, en nära stallbacken och en... öh, längre bort till höger, vid målkurvan, eller vad man kallar det?
Öppnar de båda samtidigt? Det är nämligen en bekant som påstår att det är entrén närmast stallbacken som öppnar först, men då får man ju springa mycket längre.
Gah, jag och min hysteri över att alltid komma längst fram på konserter är så stressad över att få en dålig plats även här att det fan inte finns. :angel:

kl

Nu har jag dårå en dum fråga igen. :angel:
Det finns väl två entréer på Valla, en nära stallbacken och en... öh, längre bort till höger, vid målkurvan, eller vad man kallar det?
Öppnar de båda samtidigt? Det är nämligen en bekant som påstår att det är entrén närmast stallbacken som öppnar först, men då får man ju springa mycket längre.
Gah, jag och min hysteri över att alltid komma längst fram på konserter är så stressad över att få en dålig plats även här att det fan inte finns. :angel:

Det finns tre entréer: Huvudentren vid Hästsportens Hus, Spångaentren i stallkurvan samt bakom Travrestaurangen. Lägg därtill att några köar vid stallvakten vid passagen från stallbacken till publikområdet. Alla fyra öppnar på sekunden samtidigt, det synkroniseras.

Ah okej, då är jag med.
Du har ingen uppfattning om vilken entré som brukar vara populärast just vid öppningen? (jag gissar att det är huvudentrén vid Hästsportens Hus)

Ah okej, då är jag med.
Du har ingen uppfattning om vilken entré som brukar vara populärast just vid öppningen? (jag gissar att det är huvudentrén vid Hästsportens Hus)

Populärast vet jag inte, jag har alltid stått i Spångaentreen. Men man måste ju tänka till lite:

Det beror ju på var du vill sitta! Plats längs banan nära mål, HH. E-läktaren så går det nog på ett ut, om det är jätteviktigt att komma närmast målet fast på E-läktaren, så HH. Ska du sitta vid starten eller i "Koskenkurva" så är det ju Spångaentréen....

Stå. ;) Jag hade tänkt satsa på målet, så det får bli huvudentrén då.
Tack för infon!

Jag tror det blir spångaentrén i år, och så satsar jag på att sitta närmare sista sväng än vanligt. Får för mig att det är lättare att få en staketplats där också. Är trött på att sitta på andra raden. Ang. dagens tävlingar, exakt hur definieras dålig anslutning till startbilen? Dvs hur många meter/centimeter och i vilket ögonblick?

Förhoppningsvis sista idiotfrågan från mig:
Vad är grejen med "första parkett" precis intill banan vid publikplats?
Såg att det bara var ett litet rektangulärt område markerat på kartan, så jag antar att det är något extra med det.

Det är där man får ställa sina små campingstolar, ingen annanstans. (Om du tänker på de vita uppmålade rutorna intill banan)

Har precis strövat längst med publiken och stämningen är på topp. Inte fullpackat än, utom på E-läktaren. Glöm inte att fylla på med vätska!

Hmm,finns det någon som glömmer det?
Dock en och annan som kommer ihåg det för ofta och på så sätt glömmer allting annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka