Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Elitloppet 2009!

Ron Burke, tränare till Buck I St Pat, tvingades inatt avliva en av sina största stjärnor, passgångaren Maltese Artist. Han gjorde sig illa i ett ben igår vid kvalen till Molson Pace, och det fanns ingen återvändo för den åttaårige valacken som tjänade drygt 2,3 miljoner dollar och var världsrekordhållare.

Jag gissar på Dig for dollars......

(Eller möjligen skrällen Harpers Joker? Kanske lite orutinerad dock.....)

Senast ändrad:

Tycker Jaded är väl värd platsen :)
Jag vill nog också se Giant Superman, annars har jag lite idétorka på fronten..

Ron Burke, tränare till Buck I St Pat, tvingades inatt avliva en av sina största stjärnor, passgångaren Maltese Artist. Han gjorde sig illa i ett ben igår vid kvalen till Molson Pace, och det fanns ingen återvändo för den åttaårige valacken som tjänade drygt 2,3 miljoner dollar och var världsrekordhållare.

Loppet finns på youtube, klicka här och håll koll på ledaren.

:crazy: OBS! Mycket starka bilder!! :crazy:

Italienska Lisa America/Andrea Guzzinati blev den sextonde och sista elitloppsdeltagaren. Kommer dock att representera USA då hon ägs av Lou Guida, samma snubbe som ägde Mack Lobell och Triple T.Storm.

Den banan ar fruktansvart hard!
Vi tog ner tva bebisar for traning i onsdags och banan var sa stum att sambon nast intill avbrot mitt i.
Synd pa en san fin hast men dar far dem for att de forsokt fa banan "snabb" (aka livsfarlig) for de dyra hastarna. Svarforaldrarna hade faktiskt en hast (i traning hos annan over vintern) som brot benet pa samma bana tidigt tva ar sedan.

Laskigt forresten att jag maste ga in pa en svensk sida for att fa reda pa vad som hander pa hemma banan. Tydligen visste resten av stallet om det redan men glomde mig sa nu satt jag har som en idiot och forbarmade mig over Maltese och de tittar pa mig som jag ar vrickad - old news...

Sv: Aptitretare!

Så här såg det 1994, hur ser det ut i år??

Duellen438.jpg

Det bästa elitloppet ever....kan aldrig bli bättre än såhär

Från försök 2 tror jag Buck I St Pat, Nimrod Borealis, Igor Font och Commander Crowe går vidare, vilka tror ni?

Senast ändrad:
Popfinger tittar i kristallkulan

Heat 1.
1. Triton Sund - Örjan Kihlström
2. Ghibellino - Roberto Andreghetti
3. Enough Talk - Luc Ouellette
4. Offshore Dream - Pierre Levesque
5. Sahara Dynamite - Björn Goop
6. Scarlets Aino - Hans-Owe Sundberg
7. Russel November - Hugo Langeweg J:r
8. Oiseau de Feux - Christophe Martens

De fyra till final tror jag blir Russel, Ghibellino, Offshore Dream samt Triton Sund.

Heat 2.
1. Buck I St Pat - Tim Tetrick
2. Jaded - Örjan Kihlström
3. Nimrod Borealis - Mathieu Abrivard
4. Lisa America - Andrea Guzzinati
5. Commander Crowe - Peter Ingves
6. Torvald Palema - Åke Svanstedt
7. Igor Font - Jean Michel Bazire
8. Sundons Gift - Chris Lang

Det tuffaste försöket, men 'The Bionic Man' bakom Buck I St Pat kan styra loppet som han vill. Vidare även Nimrod Borealis, Torvald Palema samt Lisa America. På sätt och vis var det bra att Sundons Gift fick spår åtta, då är han inte i vägen för någon annan, å andra sidan är han chanslös på final nu. Förvånande att Ingves kör CC och inte Takter. Igor Font blir hängande i dödens och tar sig inte till final.

Slutsegern är jag hyfsat övertygad om går till Buck I St Pat, ingen kan stå emot hennes sista 800 meterna. Är kontrolltornet på Bromma Flygplats förvarnat? :D

Igor Font skulle ju vinna... Nu vet jag inte för han får nog inget bra spår i finalen. Hon har nog bra chans den är amerikanskan, men min gissning får bli som Lindqvist, Nimrod Borealis. (Måste ju ha en fransk vinnare :D)

Sv: Aptitretare!

Mmm får ståpåls varje gång jag ser det...Bäst alla kategorier!:bow:
http://www.youtube.com/watch?v=Ujjn6o7eorA

Fyfan vad jag börjar längta nu *åker på fredag*QUOTE]

Jag längtar jag med :bump:

Fast Hunter fick ett 8:e i finalerna :( fast å andra sidan är det mitt turnummer så vi får väl inte hänga läpp för det :banana: )

Det ska ju bli kanonväder ...tjohej

Vet inte om vi åker på fred eller lördag, det är sagt lördag men allt kan hända och vi orkar nog inte hålla oss så det blir nog en fredagstripp iallafall

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka