Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Elitloppet 2009!

kl

Nu har jag bestämt mig för att åka, hur är det med förköp, betalar man i kassan? (hittade ingen endagsbiljett på Ticnet i alla fall)
Tror ni det räcker med att komma dit vid typ 3-4 på natten om man vill stå vid staketet så nära mål som möjligt?

Så tidig behöver du inte vara. 7 snåret lär räcka.

Heeej :love:

Vem sa det till dig? Eller räknade du ut det helt själv? :rofl: ;)

Hei hei!
Fryktelig lenge siden lille venn!
Var i gbg for et par helger siden, men du er jo ikke der lenger :)
Hvordan går det i sør?? Håper alt er bra.

Nei, vinnern av 2011 fant jeg ut helt selv etter å ha sett løpet i Oslo, det var en maktdemonstrasjon :bow:

Klem fra snazzy

”Vad fan är det frågan om?”

Nyheten om att Scarlets Aino blev klar för Elitloppet fick Jägersrotränaren Lutfi Kolgjini att gå till attack.

– Folk pratar om att Scarlets Aino ska vara en häst för Elitloppet. Vad fan är det frågan om? Jag vann med Prince de Charme på 1.11,3 förra veckan, men inte fan pratar jag om Elitloppet för det, sa Kolgjini till Trav365 under tisdagen.

Så här säger Hans-Owe Sundberg om Kolgjinis uttalande.

– Jag tycker Ludde ska vara stolt över de hästar han själv har i stallet. Det är det enda jag har att säga.

Källa: Aftonbladet.se

Ja Ludde håller iaf med mig!:love::bow:

Inte roligt att det kommer sådana hästar till elitloppet tycker jag de har sitt eget lopp under helgen kallat sweden cup!:idea:

Att välja elitloppshästar är ungefär som att ta ut ett fotbollslandslag. Det finns alltid några självskrivna namn, det är de som ska plockas sist som är svårast att välja...

Buck I St Pat gick ett jobb idag, 1.19/1609 meter, med sista 400 på 1.08. I långvagn...:cool:

Jag tycker förresten att Dig For Dollars ska vara med! :bump:

Varför kan inte min häst göra det:grin::rofl::rofl:

Kul att vi kanske får en US vinnare iår :D:D:D

Ja, men det lär inte bli Enough Talk, han stapplade just i mål i Cutler-finalen efter att han och Arch Madness kört mot varandra i början. 1.08.6 första 800 meterna....

jag håller inte riktigt med, jag tycker scarlets aino är en värdig kandidat. det har funnits sämre.

kl

Sex franska hästar flygs in

Läste någonstans, kan inte hitta det nu, att Stenby hade ett okänt ess i rockärmen som ev skulle bjudas in? Vad tror ni, vem kan det vara? Kanske var det Gift Kronos, som ju senare avfärdades av delägare Ström?

Aptitretare!

Så här såg det 1994, hur ser det ut i år??

Duellen438.jpg

Hovslagaren som fixade Enough Talks hovböld, är inte det en bukefalistmake? :angel:

Nu kanske det inte blir pannkaka av allt trotts alla guldhästar som ska möta de bästa i världen.

Guldhästar?
Ja, men det är ju den högsta divisionen vi har här i Sverige. Om inte det är guldhästar från Sverige som är med så får vi ju lov att ha ett Elitlopp utan svenska hästar med då. Ska det vara så tycker du?
Conny Nobell tävlade i guld, likaså Gidde Palema, Victory Tilly, From Above och alla de andra svenska vinnarna av Elitloppet. Borde det inte räcka att vara "guldhäst" för att få vara med då? Det finns ju knappast några bättre...

Det är ju som att säga att IFK Göteborg inte platsar i Champions League bara för att de "bara" vann allsvenskan...... typ.:cool: Men där har alla länder sina representanter oavsett. Elitloppet är ett svenskt lopp så självklart ska även svenska hästar vara med oavsett om det är en tunn front av toppen i år.

Senast ändrad:

Jaded och Sahara Dynamite är klara för Elitloppet. En plats kvar att fylla då kretsen kring Standpoint tackat nej.
Giant Superman?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka