Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Elitloppet 2009!

*KL*

Det ser tunt ut på toppen!
Jag börjar undra om de ska få ihop två fulla försök till årets Elitlopp.
En efter en visar de sviktande form? Kanske blir det ett "Utah Bulwark-år"?
Jag menar....Triton Sund ska ju normalt sätt inte räcka till över korta häcken, men just i år kanske han gör det med tanke på att motståndet inte är det allra vassaste?

Min vinnare, Arch Madness, lär stanna kvar i USA. Han har inte alls nått upp till fjolåret standard och måste tända till å det grövsta kvickt om han ska vara aktuell.

Vad tror ni om årets Elitlopp?

Tror tyvärr också det kan bli tunnt. Känns särskilt inte som att svenskarna har något att komma med direkt.

*KL*

Vilka bukefalister kommer att finnas på plats när startbilen rullar sista söndagen i maj?

Vad säger ni?! Buck I St Pat är klar för Elitloppet! Och Tim Tetrick ska köra!!! Bara kusken gör ju att hela Elitloppshelgen är räddad liksom!

hyfsad laguppställning man har till elitloppet igorfont oiseau de feux buck i st pat enogh talk tur man var ute i god tid

Vad säger ni?! Buck I St Pat är klar för Elitloppet! Och Tim Tetrick ska köra!!! Bara kusken gör ju att hela Elitloppshelgen är räddad liksom!

Det är en riktigt bra häst som allra bäst när hon får ett lopp på rulle. Hon har ju vunnit på 1.09.9 på tusenmetersbana tidigare, så bevisligen har hon ju kapacitet av segerstrida.

Ska bli spännande att se om det kommer fler jänkare, ryktena talar om en eventuell start för Misterizi. Arch Madness har väl kanske det allra sista halmstrået att tillgripa ikväll, då han på The Meadowlands ställs mot bla Gift Kronos. Å andra sidan kanske Trond passar på att skörda lite framgångar på hemmaplan medans Enough Talk och Buck I St Pat är i Europa?

Vi var på plats vid fem förra året och vill du ha plats vid mållinjen bör du nog vara där såpass tidigt. Vi var nästan längst framme i kön (hade bara hockeyligan framför oss typ). E-läktaren är självklart populär men där brukar man ändå få plats efter ett par timmar. Sen går platserna å¨t som smör där man kan sätta sina egna bord och stolar nere precis vid banan.
Och ja man springer :angel: Jag trodde jag skulle kräkas förra året, fortfarande full efter festen på munchenbryggeriet och jag fick äran att ta platser på läktaren... Tur att vi i alla fall var två som sprang för jag stannade halvvägs och trodde jag skulle hosta blod. Att alkohol har sån påverkan på kroppen? :angel:

hahahaha, ah fy fan säger jag bara :D:rofl:

Vi var på plats vid fem förra året och vill du ha plats vid mållinjen bör du nog vara där såpass tidigt. Vi var nästan längst framme i kön (hade bara hockeyligan framför oss typ). E-läktaren är självklart populär men där brukar man ändå få plats efter ett par timmar. Sen går platserna å¨t som smör där man kan sätta sina egna bord och stolar nere precis vid banan.
Och ja man springer :angel: Jag trodde jag skulle kräkas förra året, fortfarande full efter festen på munchenbryggeriet och jag fick äran att ta platser på läktaren... Tur att vi i alla fall var två som sprang för jag stannade halvvägs och trodde jag skulle hosta blod. Att alkohol har sån påverkan på kroppen? :angel:

Hahaha fy fan! :D För nåt år sen stod vi rätt långt framme i kön, och jag hade hästägarkortet så det gick snabbt att komma in, ändå fick vi ingen plats på E-läktaren, det var helt sjukt. Men nåt år (tror det var när Jaggen "vann") var det dåligt väder, kallt och regn. Då åkte vi dit vid 12 och kunde ändå stå längst framme vid mål. :cool:

Arch Madness vann just Invitational Trot på världsårsbästa 1.09.5
efter ledning hela vägen! I sulkyn Brian Sears.

Hoppas, hoppas att han kommer till Elitloppet! :bump:

Arch Madness vann just Invitational Trot på världsårsbästa 1.09.5
efter ledning hela vägen! I sulkyn Brian Sears.

Hoppas, hoppas att han kommer till Elitloppet! :bump:

Världsårsbästa var det inte, Lucky Jim har tidigare i år segrat på 1,09,4. :p

Lisa America kanske kan vara tänkbar nu? 1,11,1am på medeldistans av ett fyraårigt sto, fyfan säger jag bara..

Världsårsbästa var det inte, Lucky Jim har tidigare i år segrat på 1,09,4. :p

Lisa America kanske kan vara tänkbar nu? 1,11,1am på medeldistans av ett fyraårigt sto, fyfan säger jag bara..

Jag var så säker på att det var årsbästa i den arla morgonstunden att jag inte tänkte på att kolla upp saken...:p
Men vad jag förstår så vill Trond ha ytterligare ett liknande formbesked innan han ens överväger en start i Elitloppet.

Blir jag den enda bukefalisten på Solvalla elitloppshelgen? :confused:

Alltså,jag ska erkänna- jag är liiite sugen att anmäla honom som kusk i fall jag ska starta min häst under helgen.

Nope, några till blir vi nog. För egen del hoppas jag på att det blir en upplevelse att minnas för livet.

Klart det är men jag klarar inte av värmen samt alla människor på liten ytan:confused:
Inte en gång till. Ha så kul alla som ska dit åker dit när jag har häst till start den dagen:angel:

Blir jag den enda bukefalisten på Solvalla elitloppshelgen? :confused:

Nänä, jag ska dit! Inplanerat sedan i höstas tror jag :D

Inbillar mig att Lines ska ta förnuftet till fånga och haka på också. Rouise ska med för övrigt så vi blir två bukefalister i mitt lilla gäng... och två icke-bukefalister (såvitt jag vet)

Det enda vi för närvarande inte har bestämt är väl vem som skall köra hem... eller om vi skall ta tåget!

buck i st pat ångar på vann i natt det ser bra ut inför elitloppet kanske man skulle fara ned ock se när hon vinner :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka