Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Sv: Elitloppet 2009!

Om jag fattat de hela rätt har man lagt miljonen det skulle kostat med flyget på prissumman i loppet i stället.
Bättre köra om pengarna än att dela ut dem innan!:)

Anledningen att fransmännen vill ha flyg istället för lastbil är att många franska hingstar är mitt uppe i betäckningssäsongen och då vill dom inte att dom ska vara borta för länge då det kan kosta mer än det smakar att resa till lilla sverige. Tycker dock det är fel att "vi" ska betala hela flygresan. Kanske kunde man ha delat på kostnaden så kunde dom komma ändå.:idea:

Men de har ju rätt många år på sig att ägna sig åt avel på heltid när de tävlat färdigt.:)
Känns som att man får välja liksom.
Självklart vill jag ha hit de franska kanonerna men inte till vilket pris som helst.

Men de har ju rätt många år på sig att ägna sig åt avel på heltid när de tävlat färdigt.:)
Känns som att man får välja liksom.
Självklart vill jag ha hit de franska kanonerna men inte till vilket pris som helst.

Det kan jag hålla med om men De franska hästarna tävlar bara på vintern i några få månader och att få dem att tävla på våren och sommaren är otroligt tycker jag:cool: men vi får la hoppas på någon valack då:angel:. Dom kan ju inte skylla på avel iaf :rofl:. Kanske ett sto med men nja dom är för lynniga;):angel:

Hoppas på några fina amerikanska hästar iaf, även om de franska hästarna är grymma och extremt svårslagna .. :) lantern kronos hade jag mer än gärna sett! Kan inte komma på någon svensk häst som skulle kunna slå de franska demonerna :/

Någon sponsor borde kunna täcka kostnaderna kan man tycka, eller varför inte ATG?
Elitloppet ska innehålla världens bästa hästar (dvs. de franska) annars är det knappt värt att åka dit, det är ju fransoserna men helst vill se, eftersom de är bäst.

Någon sponsor borde kunna täcka kostnaderna kan man tycka, eller varför inte ATG?
Elitloppet ska innehålla världens bästa hästar (dvs. de franska) annars är det knappt värt att åka dit, det är ju fransoserna men helst vill se, eftersom de är bäst.

Neee inte Fransoserna jag vill se amerikanarna dom e bara bäst:love::love:

Det har vi då inte sett något av de senaste åren.;>
Frankrike är nummer 1 för tillfället, det är ett faktum att acceptera.

Men hur gamla e dom inte då :eek: 7-9åringar som kommer hit medan Amerikanarna slutar då dom e 3-4 år gamla ;) o då har dom inte tid att åka hit innan dess. Och inte många 4åringar kan slåss med den högsta eliten. Finns ett par som har gjort det dock ;)

nu när inte meaulnes du corta ,offshore dream,exploit caf,enough talk kommer till elitloppet så vinns det av en amerikansk häst eller av fabrice s tränade häst

Men hur gamla e dom inte då :eek: 7-9åringar som kommer hit medan Amerikanarna slutar då dom e 3-4 år gamla ;) o då har dom inte tid att åka hit innan dess. Och inte många 4åringar kan slåss med den högsta eliten. Finns ett par som har gjort det dock ;)

Qualita Bourbon är 5år, och ger troligtvis amerikanerna på nöten?;> Prince Gede är 6år, fast han är nog inte lika bra på kort distans, men antagligen en bättre häst över lag än vad amerikanerna är, och Ready Cash är fyra år och ser ut att utvecklas till en bättre häst än vad amerikanerna kan drömma on, menmen.. den som lever får se! :cool:

Qualita Bourbon är 5år, och ger troligtvis amerikanerna på nöten?;> Prince Gede är 6år, fast han är nog inte lika bra på kort distans, men antagligen en bättre häst över lag än vad amerikanerna är, och Ready Cash är fyra år och ser ut att utvecklas till en bättre häst än vad amerikanerna kan drömma on, menmen.. den som lever får se! :cool:

Ja de kan kanske hända men får vi hit de bästa USA hästarna som vi fick förr så kan nog fransoserna gå hem o träna lite ;) Sen får vi ju faktiskt inte hit några fransoser ändå o jag undrar varför (tror inte på avelsarbete o shitsnack om att dom måste flyga hit bara undanflykter från den verkliga sanningen).

Ja de kan kanske hända men får vi hit de bästa USA hästarna som vi fick förr så kan nog fransoserna gå hem o träna lite ;) Sen får vi ju faktiskt inte hit några fransoser ändå o jag undrar varför (tror inte på avelsarbete o shitsnack om att dom måste flyga hit bara undanflykter från den verkliga sanningen).

Förr? Förra året var Enough Talk här som senare slog världsrekord och året innan det var Mr Muscleman här, inte så pjåkig han heller?;> Varför skulle de fly från sanningen? De har ju bevisat de senaste åren att de är världens utan tvekan bästa travnation.

Unibet har idag gått ut med att dom är beredda att sponsra flyget för fransoserna!

Vilka är de bästa hästarna i USA nu? Hoppas de kommer så får vi se... :idea:

Jag tror de bästa franska hästarna är de bästa i världen, dessutom gillar jag Frankrike som travnation. Fransk travsport har faktiskt allt, både väldigt utbrett tävlande med unghästar och en äldre elit med en fantastisk bredd. Dessutom är det en rätt så sund sport ur ett ekonomiskt perspektiv.

Förr? Förra året var Enough Talk här som senare slog världsrekord och året innan det var Mr Muscleman här, inte så pjåkig han heller?;> Varför skulle de fly från sanningen? De har ju bevisat de senaste åren att de är världens utan tvekan bästa travnation.

Visst men var e dagens Mack lobell?
Jo dagens mack lobell slutar och syndikeras (stavning) vid slutet av 3år säsongen. Jag vill se Gamle John D komma tillbaka och visa os vilken otroligt skicklig kusk han är. Där måste iv vara överens om att grodätarna ligger väldigt mycket i lä. JMB är ju ett skämt i sulkyn jämfört med de bästa Amerikanska och fram för allt svenska kuskarna. TOM ludde kunde ju lura skjortan av honom;).
Inge ont menat om ludde jag gillar honom skarpt men någon kusk sensation är han ju inte alla gånger:p

Under samma period har ingen finalvinnare startat längre ut än Gidde, spår 4. Man får gå tillbaka till Coktail Jet år 1996 för att hitta en finalvinnare från ett sämre spår, i detta fall 7.

Men det beror ju också på att de bästa hästarna i försöken väljer de bästa spåren i finalen. Vinner man ett försök är man ju allt som oftast en kandidat för finalseger också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka