Elitloppet 2009!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kentucky
  • Startdatum Startdatum
Tips från coachen

*kl*

Om du planerar att besöka Elitloppshelgen,men ännu inte bokat hotellrum så se till att göra det snarast. Elitloppshelgen krockar med Stockholm Maraton den helgen, maran som drar 15.000 deltagare, plus deltagarnas påhejare...

Det är redan nu svårt att få rum, så det är hög tid att se över boendet!

Källa: ATG.se

Sv: Elitloppet 2009!

*kl*

Ett tips till er som inte har frikort, börja spara pengar nu.
Att gå in på Solvalla kostar 150 kr på lördagen och 200 kr på söndagen, Elitloppshelgen.

(Ja, jag försöker att hålla liv i tråden)

Har länge varit inne och kikat på detta forumet och nu har jag äntligen (?) gjort slag i sak och aktiverat en användare, och var kan man inleda bättre än på en Elitloppstråd?

Måste säga att som Meaulnes du Corta ser ut just nu kommer han att bli svårslagen, även i Elitloppet.

:D

Nej, med värme och toppform lär det gå ännu fortare.

Min funderaring över MdC, det är svårt att vinna Elitloppet om man tappar ett par tre längder från start. På 1000 metersbana och kort distans är positionerna så avgörande.

:D

Nej, med värme och toppform lär det gå ännu fortare.

Min funderaring över MdC, det är svårt att vinna Elitloppet om man tappar ett par tre längder från start. På 1000 metersbana och kort distans är positionerna så avgörande.

Ja, mycket avgörs i spårlottningen. Kollade för skojs skull vad 2000-taletsvinnare haft för startspår, och från spår 7 i försöket har bara Varenne och Victory Tilly vunnit. Varenne vann dessutom från spår 8 en gång. Dessa två herrar var ju verkligen inga dussinhästar heller...:bow:

Under samma period har ingen finalvinnare startat längre ut än Gidde, spår 4. Man får gå tillbaka till Coktail Jet år 1996 för att hitta en finalvinnare från ett sämre spår, i detta fall 7.

Positionen var inte särskilt avgörande för Exploit Caf förra året? ;)

Nja, jag tror ändå att Meaulnes du Corta är bra nog att fälla samtliga, hur loppet än bli kört.. men jag kan ha fel, och det är ju alltid kul att spekulera! Man börjar bli jävligt sugen på sista söndagen i maj nu..

Precis, lottningen är avgörande. Har man tillräckligt startsnabb häst kan man komma bra på det ändå, men det kostar ju...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka