Elishas återkommande??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare SpaCe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 718
S

SpaCe

Hej alla kunniga!
Skulle jättegärna vilja ha lite hjälp då jag inte är så bra på sjukdommar..
Jag ska kanske ta en häst på foder som tidigare har haft elishas (stavning?) men som är frisk och symtomfri sedan ett år tillbaka.
Jag undrar nu ifall det är en "återkommande" sjukdom, dvs att det är stor risk att hon får det igen, eller om det är lika stor risk som med vilken annan häst som helst? Då jag satsar på träning och tävling vill jag ha en häst som håller sig frisk. Jätte tacksam för svar!

Sv: Elishas återkommande??

jag skulle avråda dig från detta. Finns mååååånga här inne som kan intyga att de lätt får återfall och insjuknar igen. Har hon bara varit symtomfri ett år så känns det mkt osäkert enligt mig. Du kanske har någon människa i din närhet som haft Borrelia? Man kan ha känningar i flera år efteråt även om man är friskförklarad. Erhlishia är samma sak för hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 591
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 639
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 093
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 101
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?