Sv: Eksem produkter
Det finns en grym eksem salva som vi alltid använder på hästarna i stallet... AVS14 heter den ! J
---
Så köp gärna den salvan! Ofta betalar man ju en massa pengar på saker som inte fungerar. Jag är själv skeptisk till många salvor som kostar fruktansvärt mycket pengar som man inte ens vet fungerar. Men denhär funkar faktiskt !
Luktar gott gör den oxå !
AVS14, jag säger bara det .
Tar mig friheten att 'lägga mig i' fast jag inte har isis.
Men tyvärr är det som vanligt så att det är väldigt olika vad som fungerar. AVS14 fungerar inte alls på eksemherrn här tyvärr.
Jag lånar tråden lite. Eksemtäcken. Kraken har ju växt, och av mina TRE täcken passar - trumvirvel - INGET *arrgh* Har för stund sytt ihop en mismatch av dem, men jag måste ha nytt.
Men vilket?
Boett håller ju bäst, men passformen har inte varit bäst. Utan bäst har han passat i Busse:s eksemtäcken. De är i mer 'baddräktstyg'. Dvs de håller sämre. Men bättre passform. Jacson kan vi bara lämna därhän, jag vet inte om det är deras modellhäst eller min stackare som är vanskapt, men någotdera.
Och, ni med störra hästar, vad har ni för strorlek på eksemtäcke och vanliga täcken? L har ju 130 cm i horseware normalt. Sitter som gjutna förutom lite stora i bogen. Men eksemtäcken...
Boett S4 (125 med stor bog) sitter som ett ålskinn all over. Jacson 135 är bra i längden, på TOK för kort på sidorna och tight i bogen. Busse i strl S ( ca 125) = ålskinn. Busse i strl M (134-145) sitter bäst, bra längd, aningens kort djup (när han rullat åker det upp på sidorna) och lite tight i bogen.
Så, frågan är om Boett M5 funkar? Jag vetefan.. Han är ca 145 cm och av lite stadigare modell (welshponny som blivit 'för stor')