Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte skulle ha koll på oregelbundna kostnader skyulel jag gå bankrutt omedelbart. Jag skulle gott kunna sätta sprätt på hela lönen på småutgifter utan mening.Jag ar imponerad att sa manga av er verkar ha valdigt regelbundna utgifter!?
Jag har sa oregelbundna utgifter att jag knappt har en anining! En manad kanske det ar massor i kalendern - middagar ute, teater, pub, resor, eller sa behover jag gora ett storre inkop, en annan manad jobbar jag mest och hanger hemma, och sparar da massor med pengar!
Brukar vanligtvis inte ga back, och har en del automerat sparande (pension+annat), men har inte stenkoll pa utgifterna!
Njae, min budget ser väldigt annorlunda ut från en månad till en annan. Jag har ju de fasta utgifterna såsom hyra, skatt, försäkring, gymkort, mathandling osv. Och så har jag som mål att alltid spara undan minst 10% av lönen, och det ska rätt mycket till för att jag ska rucka på det.Jag ar imponerad att sa manga av er verkar ha valdigt regelbundna utgifter!?
Jag har sa oregelbundna utgifter att jag knappt har en anining! En manad kanske det ar massor i kalendern - middagar ute, teater, pub, resor, eller sa behover jag gora ett storre inkop, en annan manad jobbar jag mest och hanger hemma, och sparar da massor med pengar!
Brukar vanligtvis inte ga back, och har en del automerat sparande (pension+annat), men har inte stenkoll pa utgifterna!
Jag ar imponerad att sa manga av er verkar ha valdigt regelbundna utgifter!?
"alkislön"?
Det är lite olika beroende på hur månaden ser ut gällande utgifter osv. Jag sparar ca 40 % av min inkomst, uppdelat på resor, presenter, pension och sparande till barnen. Dom pengarna brukar jag aldrig behöva ta av (förutom när det faktiskt är dags för något som dom har avsatts för då).
Resterande pengar går till levnadsomkostnader (mat, kläder, bensin, nöjen osv) och räkningar. Sen sparar jag det som blir över. En normal månad ungefär 4000-5000 kr. Men vissa månader blir det ingenting över av dom pengarna.
Så för att sammanfatta så lyckas jag en genomsnittlig månad spara 60 % av min lön. Eller, om man så vill, har jag det kvar vi nästa löning.
Det hade jag aldrig hört.Det har alltid varit mitt uttryck för om man får pengar utbetalt oftare än 1ggn/månad![]()
Det hade jag aldrig hört.
Är du från norra, södra eller mellerta delen av landet? Ifall det skulle vara dialktalt menar jag.
Mina föräldrar fick veckolön när de började jobba här i landet. Det var normalt då.
Jag ar imponerad att sa manga av er verkar ha valdigt regelbundna utgifter!?