Eget fästingmedel?

S

Sannis

Nån som har provat att göra eget fästingmedel? Jag och mamma har provat att koka timjan och sen spruta det på hundarna och tro det eller ej men det funkade. Hundarna sprang i gräset och fick i nte en enda fästing som sög sig fast på dom men vi plockade av några stycken som kröp på dom. :bump:
 
Sv: Eget fästingmedel?

Vi ger vår hund 1 krm vitlökspulver per dag i maten, han har inga/väldigt få fästingar.
 
Sv: Eget fästingmedel?

Ingen mer?

äter han maten utan problem? våra hundar är hemskt kräsna men det kankse funkar eftersom det är så hemskt lite.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 943
Senast: Enya
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
3 987
Senast: Sol
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 330
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp