Egen ryktlåda?

Stallmamma

Trådstartare
Min 4,5-åring har just börjat på Knatteridning i ett stort välorganiserat stall. Allt man behöver för att sköta om hästen finns där, men min dotter fick en egen ryktlåda i present. Är det någonting man brukar få ta med till stallet och använda när man gör i ordning hästen?

Bifogade filer

• 2C9994DF-16D5-4130-B005-D3E3BC190FD3.webp
    2C9994DF-16D5-4130-B005-D3E3BC190FD3.webp
    41,2 KB · Visningar: 30
Står uppstallad med privathäst på en ridskola och iaf på "min" ridskola är man inte sådär jätteförtjust i att folk kommer med sina grejer och använder på olika hästar. Varje häst hos oss har sina personliga ryktgrejer för att minimera ev smitta.

På mitt barns ridskola har alla hästar egna grejer och de är inte så positiva till att man tar med eget. I privatstallet där vi har hästen använder man förstås det man vill. Den där rosa lilla ryktlådan på bilden har för övrigt mitt barn till sina käpphästar hemma! Det kanske kan vara en idé?

Min 4,5-åring har just börjat på Knatteridning i ett stort välorganiserat stall. Allt man behöver för att sköta om hästen finns där, men min dotter fick en egen ryktlåda i present. Är det någonting man brukar få ta med till stallet och använda när man gör i ordning hästen?
Det behöver du fråga aktuell ridskola om. Man ser olika på det på olika ställen.

Du brukar få ha egna borstar på ridskolor sålänge du inte använder de någon annan stans pga. smittspridning. :)

Liknande trådar

Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 692
Senast: Sesca
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka