Egen ryktlåda?

Stallmamma

Trådstartare
Min 4,5-åring har just börjat på Knatteridning i ett stort välorganiserat stall. Allt man behöver för att sköta om hästen finns där, men min dotter fick en egen ryktlåda i present. Är det någonting man brukar få ta med till stallet och använda när man gör i ordning hästen?

Bifogade filer

• 2C9994DF-16D5-4130-B005-D3E3BC190FD3.webp
    2C9994DF-16D5-4130-B005-D3E3BC190FD3.webp
    41,2 KB · Visningar: 32
Står uppstallad med privathäst på en ridskola och iaf på "min" ridskola är man inte sådär jätteförtjust i att folk kommer med sina grejer och använder på olika hästar. Varje häst hos oss har sina personliga ryktgrejer för att minimera ev smitta.

På mitt barns ridskola har alla hästar egna grejer och de är inte så positiva till att man tar med eget. I privatstallet där vi har hästen använder man förstås det man vill. Den där rosa lilla ryktlådan på bilden har för övrigt mitt barn till sina käpphästar hemma! Det kanske kan vara en idé?

Min 4,5-åring har just börjat på Knatteridning i ett stort välorganiserat stall. Allt man behöver för att sköta om hästen finns där, men min dotter fick en egen ryktlåda i present. Är det någonting man brukar få ta med till stallet och använda när man gör i ordning hästen?
Det behöver du fråga aktuell ridskola om. Man ser olika på det på olika ställen.

Du brukar få ha egna borstar på ridskolor sålänge du inte använder de någon annan stans pga. smittspridning. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 897
Senast: lilsan
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 331
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 645
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur