Måste säga att jag aldrig hört talas om att man har egen musik med sig till sitt program på en dressyrtävling (om det inte är kür det rör sig om naturligtvis). Har ändå tävlat regelbundet de senaste 15 åren på allt från lokala till nationella tävlingar och dessutom varit med och arrangerat ett antal regionala och nationella dressyrtävlingar. Funderar på om detta kan vara något som förekommer mer uppåt landet eftersom jag själv hållit mig i den södra halvan...?
Antar också att det i så fall rör sig om mindre tävlingar med ett mindre antal starter som bara går på en bana? Låter helt omöjligt att hantera annars... Är själv van vid att det spelas bakgrundsmusik som den arrangerande klubben står för (numera, tack och lov, av typen "radioskval", pop och ballader, och inte uteslutande panflöjt och instrumental ABBA som fortfarande kan ge mig allergiska utslag efter att ha varit utsatt för det i flera år!).
Kan också säga att om du hade kommit till mig med en önskan om att spela din cd under din ritt så hade jag sagt klart nej. Inte för att vara otrevlig utan för att det hade varit helt omöjligt att genomföra. Hos oss är det de som sitter i sekretariatet som har hand om musiken och det är ingen som hade haft tid och möjlighet att sitta och hålla koll på när det var din tur att starta (eftersom man också räknar protokoll, lägger in poäng i datasystemet, tar betalt, kollar licenser och vaccinationsintyg, har hand om strykningar, efteranmälningar, frågor, start- och resultatlistor, borttappade prylar, ev. klagomål, mm, mm...). Tror det är ytterst få klubbar som har en funktionär som endast har hand om musiken.
Sen är det möjligt att det bara är jag som inte hört talas om det här med att ha med sig egen musik, det låter jag vara osagt...
Vilken låt hade du tänkt rida till förresten? (nyfiken
)