Egen hemsida

T

travemma

Nu ska jag äntligen försöka att göra min egen hemsida. Men jag måste ju ha ett FTP-program (eller vad det nu heter)och jag har inte det. Kan man ladda ner det och i så fall var ifrån??(hellst på svenska då jag är dålig på engelska) Eller måste jag gå och köpa ett? Är inte så bra på detta.
Tacksam för all hjälp jag kan få!!!
Hälsningar Emma!!
 
Det finns många gratis FTP-program. Om du jobbar i dreamweaver så har den en inbyggt ftp-funktion.
Annars finns tex ftp-explorer, som har funkat bra för mig förr (innan jag skaffade ny dator, nu funkar inga ftp-program, utom dreamweavers.. :mad:)

Download ftpExplorer
 
Jag har nu laddat hem FTP explorer och lagt det på skrivbordet. Men när jag öppnar upp programmet så vill de att jag ska välja vilket program jag vill öppna det i? Vad ska jag välja?

Emma
 
När jag öppnar det i words, så kommer det bara upp en massa olika tecken och bokstäver över hela sidan, ska det vara så?
 
Nu har jag packat upp ftp explorer med winrar, men sedan när jag ska registrera mig så går det ej. vet inte riktigt vad jag ska fylla i? Jag har gått in på connect men sen går det inte mer. man ska fylla i några inställningar.

Emma :confused:
 
Du måste ju ha fått ftp-uppgifter från det ställe där du ska ladda upp din hemsida. Ska du ha den på något webhotell eller?
Det man behöver är ju host-adress (dvs adressen till servern som du ska ladda upp filerna till) användarnamn och lösenord.
 
Jag tror att jag vet vad jag ska skriva. ska försöka igen när jag kommer hem i kväll. Tack för all hjälp så länge ! :idea:

Emma
 
Nu har jag registrerat mig och det var inte så svårt. Men nu över till nästa steg, Var ska jag göra min sida förnågonstans, för att underlätta för mig själv? Du får gärna översätta om det står på engelska.
Jag ska väl använda mig av HTML-dokument och med <taggar>?

TACK FÖR ALL HJÄLP!! :banana:
 
Du har alltså inte gjort någon sida ännu?

Tja, då finns det olika sätt. Antingen kan lära dig att koda för hand, vilket jag inte är så jättehaj på (kan väl grunderna, men tycker det är smidigare att jobba i kodgenererande program)

Eller så skaffar du ett hemsidebyggarprogram, som tex dreamweaver eller frontpage. Det senare är lite enklare att lära sig, men inte lika kraftfullt (dvs den har inte lika många funktioner).

Sen gäller det ju att veta hur du vill ha hemsidan. Skissa gärna upp den på papper innan. Hur du vill ha bilderna, vart ska menyn vara, vilka sidor ska ingå och vad ska det stå på dem? Osv.
Sen är det bar att jobba därifrån. Kika runt på olika hemsidor som du gillar för att få inspiration, och om det är något särskilt som du undrar över hur man gör så kan du alltid fråga här!

Här är annars en bra sida som har mycket bra info:
www.webdesignskolan.com
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 959
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 184
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp