Efterkontrollen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Blev ni kallade till efterkontrollen eller fick ni bestämma tid själv? Insåg häromdagen att jag inte varit på någon efterkontroll och det är ju ändå fem månader sedan Stina föddes. Hrmmm...:o Kanske inte världen snabbaste, men jag kom ju iaf ihåg det...

Men allt har ju kännts "bra" så jag har inte funderat mer på det. Så som det är nu så tror jag jag skippar att gå i vilket fall.

Jenny
 
Sv: Efterkontrollen

trodde och hoppas på att det är något man blir kallad till! man har antagligen tillräckligt mycket att tänka på första tiden hemma med bebis i alla fall..

/Frida v.28+6
 
Sv: Efterkontrollen

Lustigt att vi har lagt in varsin tråd med samma rubrik. :D

Enligt min bm så skulle man boka tid både hos bvc och hos mvc (för efterkontroll) så fort man kom hem från bb. Men det är säkert olika på olika mvc.

/Timsetim
 
Sv: Efterkontrollen

Jupp man får själv boka tid. Min Bm har ( jag har fött tre barn )kollat så att allt har sett ok ut, pratat om själva tiden som vi hade innan förlossningen, hur det funkade osv, preventivmedelsinformation.

Jag har haft samma barnmorska sedan 1984 när jag var 16 år och hon har varit underbar.
 
Sv: Efterkontrollen

Jag blev kallad av min BM 8 veckor efter förlossningen. Det är skönt att veta att man ff är normal "där nere" efter allt man gått igenom.
 
Sv: Efterkontrollen

Här skulle man boka själv! Jag var på efterkontroll 8 veckor efter förlossningen.
 
Sv: Efterkontrollen

Här får man boka tid själv. Man blir undersökt, går igenom förlossningsberättelsen, får en kopia och så pratar man lite om tiden före- efter barn.
Iaf gjorde min barnmorska såhär.
Jag fick även ta blodprov för att se hur mina värden såg ut då jag förlorade mycket blod under förlossningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 767
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 538
Senast: Tiffany
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 807
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 741
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp