Eftergymnasial hästskötarutbildning?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Som rubriken säger;
Kan man läsa hästskötarutbildning eftergymnasialt, alltså typ som yrkeshögskolelinje också?

Jag försökte att googla på det, men hittade inte så mycket...
För jag vet att man kan läsa det på gymnasiet, men jag går redan på gymnasiet och vill inte byta linje, men jag vill bli hästskötare också, sen när jag gått ut gymnasiet :D

Så går det? Eller är gymnasiet det enda sättet att bli det på?
 
Sv: Eftergymnasial hästskötarutbildning?

Stallkompisen gick denna.
I hennes "klass" var det väldigt stor skillnad på förkunskaperna.
För henne som hade haft häst i många år var det inte så jätte utvecklande.

Det man kan göra om man vill ha intyg på att man "kan häst" är att bara boka en uppskrivning till hästskötarexamen.
Man måste dock ha en tappskokompetens och ett intyg på att man gått hjärt & lungräddnings kurs.
Tappskokursen bokade vi med våran hovslagare.

HLR kursen gick vi hos en som hade rätt att utbilda i just detta - kostade inte många kronor.

Sen är det klart att alltid lär man sig ju något nytt.. Så helt att förkasta är inte kursen så klart!
 
Sv: Eftergymnasial hästskötarutbildning?

Jag ska studera Hästkunskap med inriktning hästskötare (diplomerad hästskötare) på Strömsholm nu i vår. Kursen är på 50% och distans samt 6 st träffar på 2 dagar. Ska alltså ner ca 1 gång i månaden till Strömsholm :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 374
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 793
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: miumiu
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 186
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp