Efter Al Joe?

P

Pills

Vet inte om detta är rätt forum men jag söker alla som har eller känner nån av avkommorna till Al Joe

Skulle vara jätte kul att få höra hur dom är och se (mo det finns möjlighet till de) hur dom ser ut. :)

Sv: Efter Al Joe?

Mä, jag kommer inte ens i håg att han var avelshingst....*guldfiskminne* Tänk vad man glömmer fort.
Har du en avkomma?

Jodå, visst var han avelshingst, vi hade honom här ett par år på 90-talet.
Fick väl runt 20 ston per år här, de flesta jättestora, efersom han själv var så liten.

Ok. Vid närmare eftertanke så hade jag nog slutat med travet då, och därför inte hållit mig uppdaterad.
Hur länge stod han i avel?

Rikkan skrev:
Mä, jag kommer inte ens i håg att han var avelshingst....*guldfiskminne* Tänk vad man glömmer fort.
Har du en avkomma?

Hehe.. de är inte lätt att komma ihåg alla hingstar ;)

Jo jag har ett sto efter honom Tina Joe heter hon.
Försöker även hitta bilder på Al Joe.

När jag stod och kokande makaroner till lunch så gick det upp en en svag tanke att det CK sagt kändes väldigt bekant, att han lämnade stora klumpiga avkommor. (Varmblodshingstar är väl inte mitt största intresser här på jorden)
Är din avkomma stor?

Rikkan skrev:
När jag stod och kokande makaroner till lunch så gick det upp en en svag tanke att det CK sagt kändes väldigt bekant, att han lämnade stora klumpiga avkommor. (Varmblodshingstar är väl inte mitt största intresser här på jorden)
Är din avkomma stor?

Nej, det kan jag inte påstod att han gjorde, mer än de vanliga undantagen som alltid dyker upp.
Det jag menade var att de ston som betäcktes ofta var 165 cm +, och då valt Al joe eftersom han endast var runt 151-152 cm.
Al Joe själv var av tunn valackmodell, med världens kortaste öron, antagligen ett arv från hans far Shatter Way.

*knapplån*

I ett av de stall jag jobbat i fanns två Al Joe avkommor.
Det enda gemensamma de hade var att de var rätt så "finlemmade",
klena kanske man ska uttrycka det som?
Hingsten hade ett jäkla humör, och var väldigt svår att handskas med,
men ganska så framgångsrik.
Märren lovade egentligen mer, men blev en flopp tyvärr.

Kuriosa: Det var två ägargäng bakom dessa, och det gäng som fick välja först, när hästarna var 1,5 år, de valde -stoet.... :crazy:

Jag endast träffat en avkomma efter Al Joe och det var en absolut perfekta första häst. Han gick som ridhäst då och hade gjort länge och var otroligt jämn på alla plan. Stressade inte upp sig onödan, lugn att rida, tre ok gångarter som gick att rida i allehanda tempon och trevlig att köra.

Kanske har han lämnat fler bra ridhästar?

Prakas skrev:
*knapplån*

I ett av de stall jag jobbat i fanns två Al Joe avkommor.
Det enda gemensamma de hade var att de var rätt så "finlemmade",
klena kanske man ska uttrycka det som?
Hingsten hade ett jäkla humör, och var väldigt svår att handskas med,
men ganska så framgångsrik.
Märren lovade egentligen mer, men blev en flopp tyvärr.

Kuriosa: Det var två ägargäng bakom dessa, och det gäng som fick välja först, när hästarna var 1,5 år, de valde -stoet.... :crazy:

okej.. minns du vad dom heter?

Cilva skrev:
Kanske har han lämnat fler bra ridhästar?

Okej de låter ju roligt :)
Tina är ju ridhäst nu hon oxå sen vet jag en avkomma till som är ridhäst men har inte nånbra trav som jag har hört.

CK skrev:
Al joe eftersom han endast var runt 151-152 cm.
Al Joe själv var av tunn valackmodell, med världens kortaste öron, antagligen ett arv från hans far Shatter Way.
Jo, jag har ju ett vagt minne av hur han såg ut, eftersom jag såg honom ofta i mina ungdomsdagar...

Jätte fint sto!

Men hon såg tunn och taning ut på bilden med longerinsgjorden....

Jag älskar dessa djur har haft tvås stycken en valack och så leasade jag ett sto o de var så lika fast de inte var släkt annat genom Al Joe pappa upp i dan.
Valacken hade dock en ryggskada och travade inte så bra mer pass än trav men speciell.
Stoet var också speciell men kunde verkligen springa.
VAlacken tog vi bort 2003 pga fångproblem då var han 14 år stoet tog vi bort 2002 som 8-åring pga att ägaren inte hade råd att ta hem henne och vi hade inte plats.
Ångrar jag det eller?
Fråga vad du vill, jag skulle gärna ha en ny avkomma tyvärr dog Al Joe när jag äntligen hade ett sto jag kunde använda till honom.
Sen var jag ute efter A Glory Joe som tränas i Gävle men han kastrerades och såldes precis innan jag fått tummen ur. Det är en jättefin häst dock.

Apropå storlekar valacken var 158 med en jättebred bog och rygg märrn var ca 152 och finlemmad
De hett Al Boeing och Sweet and Sour.

Pills skrev:
Okej de låter ju roligt :)
Tina är ju ridhäst nu hon oxå sen vet jag en avkomma till som är ridhäst men har inte nånbra trav som jag har hört.

han hade knappt nån trav alls :angel: han var passgångare förut men nu när han såldes så har den nya ägaren fått ordning på honom så han travar istället.

för det var väl Tore du menade?

Hittade en bild som jag för många år sedan scannat in från en hingstkatalog så det är inte någon vidare kvalite.

Aljoe.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 415
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 019
Senast: Gunnar
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka