Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ena boxen tar 5-10 minuter att mocka, andra boxen 10-15 minuter (den hästen gör inte sina behov lika strukturerat).
Bädd av halmpellets, gräver ur de kissigaste bitarna ett par gånger i veckan och fyller på ca 2-4 påsar pellets per vecka per box. Jag upplever halmpellets som det utan jämförelse lättaste att mocka i, och suger dessutom bra.
Minns inte exakt men i storleksordningen en femtiolapp per påse (á 9-10 kg).Kostnad?
Ni som har spånpellets, är ni nöjda? Hur mycket går det åt i månaden? Pris? Var köper man det.
Vi har kutterspån nu och jag älskar spån, men mitt sto grisar på rätt bra och det går åt minst två spånbalar i veckan då det slängs mycket och jag vill ha ordentligt mycket spån åt mina hästar, (ca 15 cm), och ja de blir rätt dyrt.
Hur funkar det med spånpellets egentligen, man blöter det? Hur tjockt lager brukar ni ha? Kan man lägga vanligt spån uppe på eller förstör det hela principen?