Nu vet jag inte om du menade mig men antar det.Alltså, inte ens när vi inte hade bädd utan tog ut allt det blöta ca 1 g/vecka så hade jag kunnat skyffla ströet (varken halm, torv eller kutterspån) till ena sidan/hörnet av boxen. Hur lite strö har man då? Inte heller hade jag någonsin kunna gå igenom hela mängden strö, för då hade det typ inte fått plats. Det är ju packat?
När vi då tog ut det blöta så fick man ju gräva sig ner i typ mitten/där hästen kissade och hade en vall runt sig i hela boxen i princip. Och då var det ju packat strö runt hela boxen i botten. Då kan hästen heller iprincip inte gräva sig ner till bottnen (min häst är en seriös grävare periodvis) och ABSOLUT inte knalla runt så att det blir ont om strö i bitar av boxen.
Ligger 500 kg häst på sidan och vilar så ska det vara mjukt under, det kan det knappast vara om man kan gå igenom hela ströet i boxen dagligen? Känner mig förvirrad här! Ni menar väl att ni går igenom det översta/det smutsiga på bajs/kissfläcken?
Ibland väljer jag att ta upp det packade, ibland låter jag det vara. Det beror på hur mycket han kissat (kissar han t.ex. över större delen av mittendelen så tar jag ändå upp allt när jag ändå håller på). Förstår inte ens hur det kan vara så omöjligt i dina ögon haha. Och självklart är det fortfarande mjukt? Man ser ändå till att det finns nog med underlag, trodde det var en självklarhet. Trodde också de flesta gick igenom och mockade hela boxen? Aja.