Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker att han ser trevlig och lätt ut i typen och är av bra storlek.
Sen har han en trevlig stam med tre svårklasshoppare på raken och ytterligare en i femle led så det kan väl inte vara fel!
Och så lärde hans mormors mormors mormor mig att rida
Det är svårt att säga om han är för lätt för ett fullblod, fullblod kan ju också ha olika typer. Du skulle säkert kunna få fram en bra fälttävlanshäst med den kombinationen.
Jag kommer att använda honom i år till mitt fullblodssto. Hon tog inte med Chirlon så nu byter vi hingst. Hon har själv tävlat i fälttävlan tidigare innan hon gick in i avelsboxen.
Jag hade inte planerad att bedecka mitt gamla meriterade world cup-sto av ekonomiska skäl, men nu står det bra til på pengefronten, så vi kör over grensen. Det bliver Easy Boy som får den äran. Oh, vilken prestationsstam det bliver på en eventuel fölis. 50 % rabatt kan jag ochså leva med.
Nja, har en bekant som har sett den mycket på Flyinge och väl inte haft det bästa att säga om den. Står mer på 2 än 4 fötter om man säger så. Quite Easys avkommor är ju jäkligt skarpa ibland, bockar och svåra att foga... Inget jag valt.
tycker inte att man ska sprida rykten om hingstar man uppenbarligen inte sett själv utan bara hört bekanta prata om... EB var oerhört snäll att hantera som 1-3 år, sen han blev godkänd och började betäcka har hormonerna kanske rusat till och han har blivit hingstig, men säg vilken ung hingst som inte är det...Naturligtvis hade han varit lugnare som valack, men det är ju ganska osannolik att han nedärver sin hingstighet till avkommorna, man ska nog försöka att selektera vad alla snackar om hingstarna och besöka och ta reda på fakta själv, inte sprida rykten
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Foder & Strö Har häst på lösdrift som större delen av året får 8 kg hösilage fördelat på 4 mål över dygnet i foderautomater. Nu 9 kg sen några veckor...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.