Easy Boy 1159

Ramona

Trådstartare
Ni som sett honom live, är han fin och någonting att ha? Stammen är det ju inget fel på liksom, men hur verkar han som "person"?

Sv: Easy Boy 1159

Jag tycker att han ser trevlig och lätt ut i typen och är av bra storlek.
Sen har han en trevlig stam med tre svårklasshoppare på raken och ytterligare en i femle led så det kan väl inte vara fel!

Och så lärde hans mormors mormors mormor mig att rida;)

Jag kommer att använda honom i år till mitt fullblodssto. Hon tog inte med Chirlon så nu byter vi hingst. Hon har själv tävlat i fälttävlan tidigare innan hon gick in i avelsboxen.

Jag hade inte planerad att bedecka mitt gamla meriterade world cup-sto av ekonomiska skäl, men nu står det bra til på pengefronten, så vi kör over grensen. Det bliver Easy Boy som får den äran. Oh, vilken prestationsstam det bliver på en eventuel fölis. 50 % rabatt kan jag ochså leva med. :love:

EB har enligt min mening en trevlig typ men man skulle väl kunna säga att han är ganska skarp. Inget jag hade valt att betäcka med pga temperamentet.

Nja, har en bekant som har sett den mycket på Flyinge och väl inte haft det bästa att säga om den. Står mer på 2 än 4 fötter om man säger så. Quite Easys avkommor är ju jäkligt skarpa ibland, bockar och svåra att foga... Inget jag valt.

tycker inte att man ska sprida rykten om hingstar man uppenbarligen inte sett själv utan bara hört bekanta prata om... EB var oerhört snäll att hantera som 1-3 år, sen han blev godkänd och började betäcka har hormonerna kanske rusat till och han har blivit hingstig, men säg vilken ung hingst som inte är det...Naturligtvis hade han varit lugnare som valack, men det är ju ganska osannolik att han nedärver sin hingstighet till avkommorna, man ska nog försöka att selektera vad alla snackar om hingstarna och besöka och ta reda på fakta själv, inte sprida rykten:eek:

Håller fullständig med!
Jag kollade dessutom hur han bar sig åt vid tappning och inte var han speciellt besvärlig.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 323
Senast: Inte_Ung
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka