Earl Grey-te

Nu kanske detta kan verka konstigt, men jag har det senaste året druckit det billigaste påsteet från coop extra 100 pack, inte vanliga coop den var sämre. Det har smakat betydligt bättre än förväntat, tyvärr tror jag de senaste lådorna jag köpt fått mindre smak (sämre skörd kanske?). Pratar då om breakfast, jag köpte även en earl grey som jag tycker verkar smaka rätt mycket. Men dricker sällan earl grey. Ingen mjölk, socker eller citron.

När vi var fler som drack te samtidigt, brukade jag brygga te i en kaffefiltertermosbryggare. Kobbs tyckte jag då var mest prisvärt och gott.
Man blir nyfiken, kanske ska testa bara för att se om man får den där gamla Earl Grey smaken som jag i tråden insett att jag faktiskt saknat lite, utan att veta om det.

Tänker att väldigt mycket te nog köps av folk som inte dricker det, till bygdegårdar och arbetet osv. Då spelar det ingen roll (för den som köper det) hur det smakar.
 
Inte alls! Coops Earl Grey i 20-pack är det bästa jag provat hittills. Har inte riktigt vågat testa 100-packet, det räckte med att jag fick med mig 200 smaklösa tepåsar från England, men nu ska jag genast inhandla en för packning.

Deras English breakfast är min favorit av icke smaksatta teer ända sedan det hette Blåvitt :)
Jag tittade nu in på coop online och det verkar som om de jag köpt, Coop Extra, inte längre finns att köpa. Har för mig att när jag tidigare en gång köpte Coops Breakfast som inte var extra så var den inte bra.
 
Jag har aldrig gillat earl grey, för mig smakar det typ... kartong? Eller ja, iaf så som jag tänker mig att en uppblött kartong skulle smaka (jag har såklart aldrig smakat det på riktigt :p ). Men det kan alltså vara olika mellan olika tillverkare och vattenkvalitet..?
Vattentemperaturen kan också spela in. Tror de flesta kokar tevattnet, alltså 100 grader, men det ska helst vara 85-95 grader.
Jag kan känna på tesmaken om vattnet är kokat, det blir en konstig smak.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 886
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 149
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 546
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp