Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag köper Earl Grey Cream på lokala butiken Gerdas Te- och kaffehandel. De har även vanligt Earl Grey och en näthandel.Vilken sort då?
Min syster och jag har druckit flera olika sorter. De enda som smakar riktigt bra är de från tehandeln, så var det inte tidigare. Då hade både Garant och Ica smakrika sorter.
Jag tror jag håller med, men har egentligen slutat dricka Earl Grey på påse och tar English breakfast om det valet finns. Tror faktiskt det beror på att jag inte längre känt ngn speciell Earl Grey smak på dem. Jag älskar fortfarande Earl Grey blandningar när jag handlar i lösteaffär. Vilket jag gör för det mesta.Är det någon mer än jag som tycker att alla Earl Grey-tesorter förlorat i smak de senaste åren?
Har prövat många olika märken men tycker att de tappar smaken efter ett tag. Har tänkt att det beror på mina smaklökar men min syster har samma upplevelse. Det enda som jag tycker smakar okej i dagsläget är Coop.
Ja te på jobbet smakar absolut sämre för mig med, jag dricker rent av med mjölk på jobbet och bara starkt engelskt påste. Ingen vits med löste osv.Jag köper mitt te från England, har inte hittat nåt i Sverige som smakar nånting. Men till och med det teet smakar sämre på mitt jobb än hemma pga vattnet!
Jag kan inte ens föreställa mig att dricka te utan mjölkJa te på jobbet smakar absolut sämre för mig med, jag dricker rent av med mjölk på jobbet och bara starkt engelskt påste. Ingen vits med löste osv.
Inte jag heller!Jag kan inte ens föreställa mig att dricka te utan mjölk
Jag köpte det påsteet härom dagen, det smakar absolut ingenting. Var tvungen att kolla förpackningen ordentligt att det verkligen stod earl grey eftersom det inte smakar något alls.Normalt köper jag mitt te på lösvikt hos en te- och kaffehandlare i stan. Det håller så klart samma kvalitet över tiden. Jag har fastnat för en variant som de kallar Earl grey de lux. Det är lite mer drag i smaken. När jag får slut på löste så tycker jag att Markattas te är en fullgod ersättare. Deras earl grey på påse tycker jag är bättre än konkurrenterna.
Märkligt! Jag tycker att det smakar mer än alla andra. Variation i batchar? Vattnet?Jag köpte det påsteet härom dagen, det smakar absolut ingenting. Var tvungen att kolla förpackningen ordentligt att det verkligen stod earl grey eftersom det inte smakar något alls.
Bra frågor, mina andra teer smakar likadant som där jag bodde innan så det borde inte vara vattnet. Har skrivit till Markatta och frågat om det blivit något fel.Märkligt! Jag tycker att det smakar mer än alla andra. Variation i batchar? Vattnet?
Citronte med mjölk låter gräsligt! Citronskiva och lite honung skulle kunna funka möjligtvis. Men svart te typ english breakfast, darjeeling och earl grey ska det vara mjölk i!Har följt tråden och tänkt att jag har inte druckit Earl grey på länge så jag kan inte jämföra, men så slog det mig att mitt favoritte är citronte. Har mest druckit Liptons citronte och det är verkligen inte samma styrka eller ens doft som det varit tidigare. Saknar citronsmaken, det syrliga och citrondoften som var så tydlig. Samma med kamomillte som jag druckit i många år men nu inte längre gör. Slutade för att smaken blev så mesig liksom.
Trots samma vatten.
Jag dricker mitt te utan mjölk och socker. Har testat ha i socker för att få lite smak men det blir mest sött. testade mjölk och det blev äckligt så hällde ut. Nästa steg är väl att hälla en skvätt citronsaft i men det blir nog inte så bra? Och hur får man kamomillte att smaka mer kamomill? Har testat att de ska dra längre och då blir det inte mer smak utan bara mer beskt.
Det är gräsligt, men jag tycker inte om någon te med mjölk.Citronte med mjölk låter gräsligt! Citronskiva och lite honung skulle kunna funka möjligtvis. Men svart te typ english breakfast, darjeeling och earl grey ska det vara mjölk i!
Nu är jag inte så förtjust i kamomill själv, men jag har sett att det finns många olika märken av torkade kamomillblommor. Något annat märke kanske smakar mer?Och hur får man kamomillte att smaka mer kamomill?
Har följt tråden och tänkt att jag har inte druckit Earl grey på länge så jag kan inte jämföra, men så slog det mig att mitt favoritte är citronte. Har mest druckit Liptons citronte och det är verkligen inte samma styrka eller ens doft som det varit tidigare. Saknar citronsmaken, det syrliga och citrondoften som var så tydlig. Samma med kamomillte som jag druckit i många år men nu inte längre gör. Slutade för att smaken blev så mesig liksom.
Trots samma vatten.
Jag dricker mitt te utan mjölk och socker. Har testat ha i socker för att få lite smak men det blir mest sött. testade mjölk och det blev äckligt så hällde ut. Nästa steg är väl att hälla en skvätt citronsaft i men det blir nog inte så bra? Och hur får man kamomillte att smaka mer kamomill? Har testat att de ska dra längre och då blir det inte mer smak utan bara mer beskt.