E Simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dannyboy
  • Startdatum Startdatum
D

Dannyboy

Jag har hittat två st ett åringar.. Ett sto & en hingst 2008.

Hingsten är efter Hip Hop kostar 30 000kr & stoet efter Simsalabim 20 000kr, är det ngn som vet ngt om Simsalbims avkommor??

Jag har fastnat för stoet, för hon ser så trevlig ut.

Ngn som kan ge mig nåra tips...

Sv: E Simsalabim

Förresten, avkomman efter Hip Hop har nog gröna papper medan avkomman efter Simsalabim inte har det.. eftersom att han inte är godkänd för halvblodsavel?

Ojda, hittade rätt mycket svar ang Simsalabim.

Tack för svar iaf :)

Jag har en -07 e.Simsalabim. Ett otroligt trevligt temperment. Modig och kelen, den mest kelna häst jag haft. Glad och pigg. Mediokra gångarter. Riden lite, skön skritt och trav, men lite tung och tråkig galopp. God exteriör, bra fötter.

Snygg och rejäl, men bara 155 cm, som 2,5 åring. Blir nog inte ens över 160 cm. Vad jag hört ger Simsalbim smått.

Vill du ha en trevlig allroundhäst och prioriterar en trevlig häst, så kan nog stoet vara något för dig om du själv inte är allt för stor.

Och, ja, det är grå papper på Simsalbimavkomman. Det var inte så stor skillnad i pris på hästarna, så vill du ha en häst med återförsäljningsvärde så bör du inte välja stoet.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle gärna vilja höra från andra med avkommor efter Simsalabim. Det var så jag hittade denna tråden, när jag sökte. Så ni som har avkommor efter honom, kan ni inte berätta lite om er hästar. Kanske bilder. Här är Bionix, som jag nämnde ovan.

Stopek
[/URL][/IMG]

Hälsning Maja

Jag skulle gärna vilja höra från andra med avkommor efter Simsalabim. Det var så jag hittade denna tråden, när jag sökte. Så ni som har avkommor efter honom, kan ni inte berätta lite om er hästar. Kanske bilder. Här är Bionix, som jag nämnde ovan.

Stopek
[/URL][/IMG]

Hälsning Maja
Gör en tråd om detta på avelsgnägg i stället.
/moderatorn

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: nexxa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Pivo