E: Saigon - Magritte

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare queenie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 105
Q

queenie

hej hej, jag har snubblat över en två-åring med denna satm, och har totalt förälskat mig i henne. Jag tänkte höra om någon har erfarenhet av hingstarna, vore kul att veta lite vad det kan tänkas bli av henne. Jag har lite dålig koll på de svenska hingstarna känner jag. Tanken är att hon ska tävlas i dresyr. någon som tror att det kan bli bra?

Sv: E: Saigon - Magritte

Hej

Jag har en egen uppfödd valack e: Saigon, han är tre år och väldigt modern i typen och med ett underbart temp. :banana:
Men han är stor runt 170 och är inte klar än....:angel:
Han har varit väldigt snäll att rida in och man känner sig väldigt säker på honom. Han fick 46p på tre års testet och hoppas vi får en bra framtid ihop...

Det jag har hört om Saigon (som Madelene som är äger honom själv sa) är att han är en mycket god typförbättrare. Min uppfattning som jag fått av Saigon är att han lämnar snygga hästar och trevliga:banana: dock låga poäng på benen:(

Hade jag varit i hästletar tagen så hade jag absolut åkt ut och tittat på en häst med den stammen. Båda hingstarna har visat att de duger som sporthästar och folk som har avkommor till dem verkar nöjda. Jag har Magritte som morfar till min och är superöjd :love:. Sedan spelar ju mödernet en stor roll, finns det något intressant att hitta där?
U

hej hej, jag har snubblat över en två-åring med denna satm, och har totalt förälskat mig i henne. Jag tänkte höra om någon har erfarenhet av hingstarna, vore kul att veta lite vad det kan tänkas bli av henne. Jag har lite dålig koll på de svenska hingstarna känner jag. Tanken är att hon ska tävlas i dresyr. någon som tror att det kan bli bra?

Absolut. Har en 11 årig valack efter Magritte-Gont. Han går MSv Hoppning med ett väldigt stort hjärta. Mysig och snäll.
merlin_och_jag.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 285
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 505
Senast: Krumben
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 808
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V