e det vanligt..?

zazza girl

Trådstartare
en kompis ha en nodis som skulle ha fölat den 12 denna månaden , men inget föl ha kommit ännu...

stoet är inte tjock alls om man jämför med grannens nodisar som ska ha om en månad..

hon ha inte ens börjat fylla ut juvrena eller mjölk kanalerna..

så e det vanligt att dom gå över så mycket??

eller kan dom ha räknat så fel!!

:confused::confused:

Sv: e det vanligt..?

Låter som att de väntar på en luftbubbla...
Säj till dem att dräktighetsundersöka stoet.

jo de ha jag sagt och även sagt att jag inte tror hon e dräktig , men dom säger att dom känner sparkar i henne ....

ska se om jag kan fixa bilder på henne i dag , så ni få se hur tjock hon är ....

Man kan känna tarmrörelser också... Speciellt om man önsketänker...

Be dem kolla henne en extra gång, om inte annat så för att veta säkert ifall de ska vaka på henne eller inte.

Jag skulle också kolla upp det.. Men visst kan de gå över tiden.. Min hovslagares häst gick i ett år och tre dagar.. Jag vet inte hur hon såg ut efter elva månader..

hur länge bruka dom gå i dagar ,?? e det ca 330 dagar eller???

för enligt ägaren ha hon gått 347 dagar och ha tre dagar kvar innan hon är beräknad , så dom vill inte ta ut vet förens dagarna ha gått....

men e det verkligen så många dagar..??

Låter som om magen är tom tyvär... Har dom konstaterat dräktighet ens i början?

nopp det ha dom inte gjort , och nu när hon kontaktade vet så , hade han sagt att det inte va konstigt att en så stor häst kunde gå ett år utan problem ....

hade det varit min häst så hade jag tagit ut vet med en gång....

Kompisens islänning gick över ett år.
Dom åkte iväg & kollade henne när hon gått 4 veckor över tiden.
2 veckor senare tittade fölis fram.
Hon var inte iheller speciellt tjock & juvert kom 4 dagar innan fölningen.

inget föl ha kommit och de gör det nog inte , eftersom på lördag ha hon gått över 4 veckor i så fall.....

När mitt sto fölade första gången var hon inte särskilt stor och gick över tre veckor. Hon hade lite juver men inte alls som när hon fölade andra gången.

Jag har bara fött upp ett föl (fjordhäst). Stoet betäcktes första gången 5:e maj. Jag dräktighetsundersökte henne med blodprov som man gjorde själv (PregnaMare) och det var positivt. MEN - sen kom det inget föl. Hon hade inget juver och visst var hon tjock, men hon hade ingen fölmage. Och hade ju fått extra mat, så....

Jag förbannade mig själv för att jag inte låtit dräktighetsundersöka henne "på riktigt" och beslutade mig för att ringa veterinären när det gått ett år, d.v.s. 5:e maj.

2:a maj föddes ett stort, välutvecklat, piggt och friskt hingstföl. Hon gick alltså nästan ett år. Hennes senare föl har inte varit så sena och där har man sett dräktigheten tydligare. Detta var första fölet och stoet var fullvuxet (10 år), så hennes kropp dolde fölet väl.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
5 005
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 822
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår

Hästrelaterat