Dyr hovslagare !

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Planeta

Min ordinarie hovslagare är på semester och igår tappade min häst 2 skor.Eftersom vi ska iväg och träna imorgon sökte jag med ljus och lykta efter en hovis som kunde komma .Fick till slut tag på en kille som kom och skodde.Men han tog bra betalt 600:- för 2 skor !!
Är det jag som är gnällig eller utnyttjade hovisen situationen,jag frågade inte ens vad det skulle kosta på tel ? :mad:

Det var verkligen inget kompispris!Satte han dit nya skor?

Lär dig istället att slå på tappsko själv,det är inte så svårt.

För övrigt tycker jag att hovslagare skall ta ordentligt betalt,dom använder ändå sin kropp för att underhålla våra fritidsintressen! :)

Han satte dit nya skor,men om han tog 600:- för två skor,undrar om han tar 1200:- för en helskoning? Inte för att jag tycker att hovslagare ska jobba gratis men det borde finnas någon riktlinje för hovisarna när de sätter priser.
Har funderat på att gå tappskokurs ,får nog ta och göra det ,är bara lite bortskämd med att han en bra hovslagare i vanliga fall...

alla som är med i hovslagar föreningen ska höja enormt nu berätta min hovis. 500kr kommer verkning att kosta tex.

:devil:jaha du det är nog bäst att man går den där kursen...
våran hovis höjer nog inte priset,han får ju så gott kaffe när han kommer och en sak till :Dhan städar alltid efter sig .
kram på dej björne bus från dina nöjda bruttor på lissma :love:

jag betalar 500 för en halvskoning och 800 för en helskoning. det ser jag som helt OK. inte alls ovanligt att en skoning kan kosta 1200.
verkar gör jag själv! :devil:

Min hovslagare tar 800kr för verkning och skoning av alla 4 men sa att han kommer att höja efter jul. Jag har betalt 100-200kr för en tappsko då en annan än min vanliga hovslagare slagit på en sko. En stor kostnad för hovslagare är bensin och han som kom till dig fick kanske köra ganska långt.

Här tar bara hovslagaren runt 500 för helskoning + resersättning
Billig och bra

men har kanske lite kort stubin när en viss häst alltid står och rycker med hovarna när han håller på med den.. :crazy:

min med :D men helskoning 650:- och då får man ett bra arbete samt en trevlig pratstund ;)
Kaffe & kaka bjuds han alltid på :angel:

En stor kostnad för hovslagare är bensin och han som kom till dig fick kanske köra ganska långt.

Han hade ca:5km att åka !
Hur som helst ,jag är glad idag att hästen har alla skor på,då vi nu kommer iväg till träningen :)

Milde tid!! Jag hade fått sålt mina två med en gång.
Såg du priset för "tung" häst. Hade fått betalt det dubbla för nordsvensken som till på köpet kan få för sig att tynga ner benet.
Betalar 400:- runt om. Tillägg för sulor ca 100:-.
Kanon hovslagare som kommer i tid, lugn och snäll med hästarna och en ängels tålamod med mig och mina tusen frågor.
Han brukar iofs få kaffe, men nästa gång tror jag att tårta får inhandlas också. :o

Min orinarie hovis tar 700:-,tappskogaranti 5 v. :) Men även hovslagare måste ju få ha semester :rofl:

Ja de lät dyrt. Tror inte äns vi ger de för en helskoning hos vår. Men vår hovslagare kom akut i går för vår häst var skadad. Han tog ville ha 100 kr för de. De täcker knappt resan till oss!

Sv: Dyr hovslagare !

Hej. Bor du i lissma? Jag rider på en arab som heter Centio ute vid lissma. Jag rider på honom 6 dagar i veckan, Han är just nu barfota, Men jag tänkte sko honom senare till våren, eller ja betala för en skoning, Men är det nån i lissma som brukar komma och sko? :) Mvh Danielle:banana:

Sv: Re: Dyr hovslagare !

:devil:jaha du det är nog bäst att man går den där kursen...
våran hovis höjer nog inte priset,han får ju så gott kaffe när han kommer och en sak till :Dhan städar alltid efter sig .
kram på dej björne bus från dina nöjda bruttor på lissma :love:

Hej. Bor du i lissma? Jag rider på en arab som heter Centio ute vid lissma. Jag rider på honom 6 dagar i veckan, Han är just nu barfota, Men jag tänkte sko honom senare till våren, eller ja betala för en skoning, Men är det nån i lissma som brukar komma och sko?;):laugh:

Sv: Dyr hovslagare !

Tycker faktiskt inte att det lät dyrt alls, jag betalar strax över 1200 kr för en helskoning.
Så för en hovslagare som i vanliga fall inte skor åt dig utan kommer ut extra till en ny häst tycker jag inte det var något överpris alls.

/B

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 238
Senast: mily
·
Hästmänniskan Jag var noggrann innan jag lämnade min häst på foder. Skrev avtal, lämnade med all utrustning, veterinärbesiktade, körde hästen ca 10...
Svar
16
· Visningar
1 878
Senast: pulkaskurk
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 896
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 389
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar