Dyon Glengordon Bayard

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 254
L

lill_flesky

Ja, jag vet att den kollektionen har disskuterats i tidigare trådar ;)
Men, jag har en liten fundering, VART beställer ni dessa träns ifrån??? För inte kan man beställa från equalityline? eller? :confused:

Jag är speciellt intresserad av tränset Bayard. Är det någon som har det och vet vad det är för tyglar som följer med tränset?

tack på förhand

Sv: Dyon Glengordon Bayard

det är gummityglar med till tränset..

Jag köpte mitt på Granngården, men det är lång väntetid. beställde förbygeln till för 2-3 v. sen och den kommer i Juli...

aha, jag tror inte Granngården i Uppsala saluför produkter från dyon.
Men jag hittade på Henrikssons ridshop, är det någon som har beställt därifrån som kan säga om det är lång väntetid på tränsen där?

Gummitygel av den typen som är helt beklädd med gummi, eller invävda gummitrådar?

Henrikssons har hemma... Snabb leverans dessutom. Gummityglen är en robust helklädd med läder i. Inte som dom billiga på eko som bara är gummi...

Jag hade inte tänkt mig ett sådant men när jag vann presentkort på tävlingen så blev det ett sådant med pullargrimma :) Det såldes på tävlingsplatsen. Fel färg och allt men so what!

Hur var tränset i lädret? Och hur såg sömmarna ut?

ah, vad bra. Blir nog en beställning därifrån så fort det är löning :D

En fråga till; hur är tränset i storlekarna? Min arab har cob i alla sina träns + grimmor, men pannbandet brukar vara på snudden till för trångt.

Jag tycker att de är ganska små i storlekarna. Jag har full till en av hästarna som brukar ligga mitt emellan cob och full. Det är ganska långt, men käkrem och nosgrimma är i de näst yttersta hålen. Pannbandet är ganska lagom.
Har även ett i stl cob åt en mindre häst. Där är det nosgrimman som är på gränsen till för kort, övrigt är ganska ok.

Jag tycker det snarare är normala i strl. Mitt hbl på 164 har Cob på sitt (hon kan ha både cob o full, men full brukar man alltid få spänna in så det blir långa remmar som hänger o slänger) hon har alla spännen på mitten o mot de yttersta ungefär.

Tycker också att de var små i storleken!
Fick ta ett full till mina ston som brukar ha cob.

en fråga bara.. skiljer sig färgen på GC mkt från de vanliga Dy'on tränsen?

Är det bara jag som tycker kvaliten är helmysko :confused:

Dom jag har känt på i affären har känts hårda och stela :crazy:

Jag köpte mej ett Chetak ekologiskt garvat i stället...det är supermjukt och det syns knappt att det är använt i > 1 år :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
753
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 081
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 243
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden