Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åååh Jag hade en kaja något år när jag var 13-14. En ung ungefär som denna, lite yngre, som jag hittade på skolgården. Någon idiot hade klippt vingar och stjärtvingarna på den och den hoppade runt utan att jag såg mamman i två dagar. Så jag tog hem den Mamma såg lite trött ut när jag visade henne vad jag hade på balkongen (nätad balkong för katterna) Tog hand om honom tills jag var säker på att fjädrarna var tipptopp och att han kunde ta hand om sig själv, sen släppte jag honom på ett ställe jag sett mycket kajor på. De är så himla fina och smarta!Kajor är en av mina absoluta favoritfåglar och de besöker också duvställena. De äter lite även om frön inte är en jättehit och stora duvhanar är läskiga. Jag är väl rätt läskig jag också så de håller sig för det mesta på lite avstånd.
Men inte denna raringen inte!
Visa bifogad fil 103005
Tror det är en rätt ung kaja med tanke på att den var så nyfiken och att ögonen är mer grå än silvriga.
Men vad sjukt att någon förstört vingarna för den! Tur att den hade dig! De är ju så galet härliga, kan bara tänka mig hur mycket mer man får se av deras personligheter när man har en hemma.Men åååh Jag hade en kaja något år när jag var 13-14. En ung ungefär som denna, lite yngre, som jag hittade på skolgården. Någon idiot hade klippt vingar och stjärtvingarna på den och den hoppade runt utan att jag såg mamman i två dagar. Så jag tog hem den Mamma såg lite trött ut när jag visade henne vad jag hade på balkongen (nätad balkong för katterna) Tog hand om honom tills jag var säker på att fjädrarna var tipptopp och att han kunde ta hand om sig själv, sen släppte jag honom på ett ställe jag sett mycket kajor på. De är så himla fina och smarta!
Den jag hade var extremt busig, tror det är en grej för demMen vad sjukt att någon förstört vingarna för den! Tur att den hade dig! De är ju så galet härliga, kan bara tänka mig hur mycket mer man får se av deras personligheter när man har en hemma.
Den här pratar en massor, om saker jag inte förstår. Ibland drar den de stora duvorna lätt i stjärtfjädrarna och sen skuttar den iväg så snabbt den kan, precis som att den busar?!