dunjacka??

man ska inte stödja djurplpågeri genom att köpa dunjackor som inte är stoppade med svenskt dun vilka nästan inga jackor är.

de dun du köper är från thailand, eller öststaterna där man plockar gässen tre-fyra gånger levande. de blir täckta med blod o skriker igenom hela procesen, oerhärt smärtsamt. de får ofta skador på hals o kropp pga plockarnas omilda behandling. I sverige hade man fått fängelse för en sådan behandling av djur. det är grymt, oerhärt grymt, men jacktillverkarna kommer undand genom att klpa det utomlands.

Köp inte dun, det finns så mycket annat varmt.
stöd inte djurplågeri.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: dukie
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
921
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka