gul_zebra

Trådstartare
Skulle ev skaffa mig en dunabur. Problemet är bara att alla är ju så jäkla låga!
Skulle behöva ha en på minst 100*50*45 (LDH). Nån som vet om det finns dunaburar (plastburar för de som inte vet) i den storleken, och isf vad modellen kan tänkas heta samt ungefärligt pris?
Vet att det finns gott om gallerburar i rätt storlek men det funkar inte med galler över hela...

Sv: Dunaburar

antar att du menar en sån jag har till ungarna just nu? :confused: (håller inte reda på va dom kallas :crazy: )
men jag tror inte dom finns högre.

Men vad sjukt isf. Kaniner ska ju ha minst 50 cm högt enligt JBV ju... Tycker det borde ju finnas? :(

ehm... det finns väl inga såna burar till normalstora kaniner? vet att det finns till marsvin, men har aldrig sett nån som passar kaniner.. förutom dvärgkaniner då.

Ah perfa, den blir ju precis lagom. Tackar :bow: Mindes lite fel när det var 45 i höjd menmen...

Men kaniner under 3 kg ska ju ha en bur på minst 100*50*50, så dunaburarna borde ju inte passa kaniner då?

jag ska ta ett kort på min sån bur när jag har den jämte kaninburen.. det är inte sååå stor skillnad på dom.. inte på längden iaf.. men tänk på att dom flesta såna burar har glest galler däruppe :crazy:

nu ska vi se.. tog ur alla grejjer ur den nu oxå, å bytte ut ungarna mot vuxna råttor, så man ser på ett ungefär hur stor den är.. dock ser burar av nån konstig anledning alltid mindre ut på kort :crazy:

jämte kaninburen

Full med nyfikna råttor Det är hö som ligger i hela buren :crazy: dom gillar inte å ha det i högallret. så nu får jag ta å byta hos dom idag igen. :S
En till råkade visst missa sopsäcken när jag bytte i andra buren, så som synes har jag spån på hela golvet :o

Var ju inte så illa :) Helt perfekt ju. Sån får det bli, så får jag täcka toppgallret med plastfolie :D

det finns såna burar med tätt galler ;) Min har ju det :D
dom ligger på runt 700 - 800:- i pris. :crazy: så dom e ju inte direkt billiga.

Men jag ska täcka med plastfolie ändå för att hålla fuktigheten bättre. Ska ha till sniglar :D

Billigare än akvarie iaf :P Hehe varför skaffa svindyrt akvarie när man kan skaffa en mycket billigare dunabur som är mycket enklare att rengöra :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 335
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark