Dumpen (obs kan vara triggande)

Fast myndigheter ska ju också ha ett förtroende hos allmänheten och det har de inte.

Jag kan bara tala för egen del men jag har betydligt större förtroende till myndigheter än självutnämnda medborgargarden med en pöbel som uppenbarligen riskerar göra mer skada än nytta. Dina inlägg spär bara på misstron till Dumpen som organisation för min del.

Jag kan bara tala för egen del men jag har betydligt större förtroende till myndigheter än självutnämnda medborgargarden med en pöbel som uppenbarligen riskerar göra mer skada än nytta. Dina inlägg spär bara på misstron till Dumpen som organisation för min del.
Jag är inte ens medlem i Dumpen så jag vet inte hur jag kan sänka förtroendet för dem

Det vore det bästa, tycker jag- problemet med det, eller ett av problemen är att vad jag förstått Dumpen är beroende av ekonomiskt stöd och det får de av vissa som går in o läser om deras arbete.

Sedan finns det en aspekt till av det, skulle Sjöberg o co vilja jobba inkognito? även om de fick ersättning? eller är en del av deras driv ( kan kanske kalla det hat?) att de visar upp både sitt arbete och sina hittade förövare?

Det går väl alldeles utmärkt att skriva och även posta filmer men göra det på ett sätt så att personer inte går att identifiera?

Just att en del av drivet handlar om saker som gör att man åsidosätter både vad som gör mest nytta och vad som orsakar minst skada för oskyldiga är ett stort skäl till varför jag är så skeptisk till vigilante groups.

Genom argumentationen du för i försvar för deras verksamhet och de resonemang du lägger fram för varför det är bra att den typen av verksamheter finns till.
Jag vill inte att de ska finnas, men jag ser dem som civilt motstånd och representanter för de 47& som inte har förtroende för rättsväsendet.

Jag vill att staten sätter sig i förarsätet och representerar alla medborgare

Ja, jag sa ju det. Om någon jag varit ensam med känner sig våldtagen knatar jag in i fängelse..

Enda gången jag blivit polisanmäld (misstänkt skadegörelse) var jag dock utomlands och kunde inte gjort det.
Även om det är en helt okänd person du aldrig träffat och det är bara någon som tagit fel på person?

Även om det är en helt okänd person du aldrig träffat och det är bara någon som tagit fel på person?
Nej, inte i rättssalen, lite högre krav en random på gatan krav har jag. Och vittnesminnesproblem är ett reellt problem.

Men om min hovslagare (eller make) anmälde mig när hen varit ensam med mig. Ja då bör jag bli dömd.

Men om PS och SN skulle råka hänga ut mig felaktigt skulle det inte vara hela världen, jag landar på fötterna. Men helst inte min man, skulle aldrig tro att det var fel, även om det blev bevisat 2000 gånger. Så då skulle det bli en onödig skilsmässa.

Det vore det bästa, tycker jag- problemet med det, eller ett av problemen är att vad jag förstått Dumpen är beroende av ekonomiskt stöd och det får de av vissa som går in o läser om deras arbete.

Sedan finns det en aspekt till av det, skulle Sjöberg o co vilja jobba inkognito? även om de fick ersättning? eller är en del av deras driv ( kan kanske kalla det hat?) att de visar upp både sitt arbete och sina hittade förövare?

Det är kanske ett sätt för dem att skapa opinion. Det pratas ju om det. Och alla är ju överens om att man måste stoppa övergrepp mot barn. De tänker kanske att deras jobb driver opinionen framåt och ger lagstiftare och Polis lite mer motivation/resurser att göra jobbet. Men jag vet inte. Kanske njuter de bara av att hänga ut pedofiler.

Det är kanske ett sätt för dem att skapa opinion. Det pratas ju om det. Och alla är ju överens om att man måste stoppa övergrepp mot barn. De tänker kanske att deras jobb driver opinionen framåt och ger lagstiftare och Polis lite mer motivation/resurser att göra jobbet. Men jag vet inte. Kanske njuter de bara av att hänga ut pedofiler.
Skulle gissa på det sistnämnda - hade det handlat om barnen så hade man inte gjort det på ett sätt där barn far illa.

Jag vill inte att de ska finnas, men jag ser dem som civilt motstånd och representanter för de 47& som inte har förtroende för rättsväsendet.

Jag vill att staten sätter sig i förarsätet och representerar alla medborgare

I senaste NTU var det 21% som angav att de hade mycket/ganska litet förtroende för rättsväsendet. Det är förstås illa nog, men långt från den siffra du nämner.

Men det gör ju staten mycket bättre genom att upprätthålla rättssäkerheten. T ex genom att anklagade ska ses som oskyldiga tills dess att deras skuld har fastställts av en opartisk domstol.
Detta med anklagade ska ses som oskyldig håller för rättsväsendet. Ocgöh det tycker egentligen jag med. Jag vill bara att de ska uppfördes kvinnors trovärdighet till i normalfallet 100% om det inte finns ngt som tyder på annat.

Men i övriga livet gäller inte detta. Tycker det är skrämmande att många säger så i privatlivet. Om jag tänker träffa en kille och en bekant säger att han är en dålig människa avstår jag. Inte väntar jag på dom.

Samma med typ anställning. Går det rykten kan en alltid skylla på att personligheten inte passar.

Det är ett otyg att folk ska behandlas som bra människor och förses med offer

Detta med anklagade ska ses som oskyldig håller för rättsväsendet. Ocgöh det tycker egentligen jag med. Jag vill bara att de ska uppfördes kvinnors trovärdighet till i normalfallet 100% om det inte finns ngt som tyder på annat.

Fast en presumtion att målsägaren talar sanning och den åtalade ska bevisa sin oskuld strider mot en av våra viktigaste rättsprinciper. Hela tanken att ena parten per automatik ska tillerkännas högre trovärdighet omöjliggör en rättvis rättegång.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 082
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 540
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 214
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka