Dumpen (obs kan vara triggande)

Nej, det finns alltid fel i alla system. Man är för rädd för detta. Tyvärr kommer det att förekomma att skyldiga fängslas. Det händer i mordfall också.

Jag antar att du skrev fel och menade oskyldiga.
Vill dock påstå att det antalet är synnerligen lågt.
Dock har du fortfarande inte svarat på frågan.

Förenklingar ja, felaktigheter har jag inte sett. Det skulle väl vara att hon antytt att det är lagligt att skicka DP till vuxna, vilket det troligen är i dessa fall eftersom fiskare nog inte kan anses bli kränkta

Hon har, för att ta ett exempel, skrivit i år att tidelag är lagligt så länge man inte kan bevisa att djuret utsatts för ett lidande - att det är vad som står i lagen. Detta skedde i samband med att Dumpen la upp en tidelagsfilm på sin hemsida(!).

Jag antar att du skrev fel och menade oskyldiga.
Vill dock påstå att det antalet är synnerligen lågt.
Dock har du fortfarande inte svarat på frågan.

Jag tycker jag svarat på frågan. Ja det är OK att enstaka oskyldiga fängslas.
Nej, vi ska inte kasta in alla män i fängelse.
Det ska fortfarande finnas ett rättssystem, men som utgår från att skydda offer inte förövare.

Hon har, för att ta ett exempel, skrivit i år att tidelag är lagligt så länge man inte kan bevisa att djuret utsatts för ett lidande - att det är vad som står i lagen. Detta skedde i samband med att Dumpen la upp en tidelagsfilm på sin hemsida(!).
Det var inte så länge sedan det var så, men generellt är nivån högre än de flesta amatörer.

Då har vi uteslutit att det är en juridikprofessor bakom

Men om nivån är lite högre än den borde. Vet du vad hon kommer från?

Det var inte så länge sedan det var så, men generellt är nivån högre än de flesta amatörer.

Då har vi uteslutit att det är en juridikprofessor bakom

Men om nivån är lite högre än den borde. Vet du vad hon kommer från?

Lagen ändrades 2014, så det är rätt länge sedan. Om man hävdar bestämt att lagen är skriven så borde man se till att ha koll. Det går väldigt lätt att googla fram(till skillnad från domar), det krävs verkligen ingen juridikprofessor för det.

Ja, jag vet vad hon kommer från. Jag ifrågasätter inte varför hon inte har en jur kand. Jag menar bara att jag inte ser något i Dumpen som tyder på att det skulle finnas någon annan hjärna bakom. Nilsson och Sjöberg säger ju också att det hela är deras projekt och de står som ansvarig utgivare respektive huvudman och styrelseordförande för aktiebolaget. Det känns lite nedlåtande att tro att de skulle behöva någon annan för att klara det.

Min svåger hängdes ut på dumpen. Det visade sig att han mött dem i tron att de var 13/14 år och skulle lära dem ha sex, dock inte vaginalt för de var för små, men analt (jag vet, vidrigt av honom att ha som ursäkt eller nått). Det är tur att det var vuxna i detta fall och hoppas inte idioten gjort mer saker innan mot barn.

Men, även om vi "är glada" att vi fick veta vad idioten håller/hållt på med.... Det förstörde min systers och syskonbarns liv. Polisen sa att catfishing inte är brottsligt och han bröt ingen lag, men hela deras liv vändes upp och ned över en natt.

Folk stenade deras bostad, sökte upp mina syskonbarn (skola och förskola), förstörde bilar... Han flydde, men min syster och barn fick fly med. Lämna jobb, hem och allt. Mitt hjärta brast när systersonen på 15 år i baksätet på min bil sa, när jag hämtade dem, "är det såhär livet är när det förstörs?" 🥺

Han var mitt uppe i uttagning till viktigt sportgymnasium som raserade, förlorade flickvän o vänner när han fick flytta genom halva Sverige över en natt. Förlorade en pappa, en han trodde han kände svek honom så mycket.

Det yngsta barnets ångest och biverkningar, min syster som än idag blir uppringd av "vänliga främlingar som vill varna"....

Jag säger inte att jag försvarar honom, och inte heller att allt dumpen gör är fel. Men vissa saker hör till polisens agenda och inte de som brinner av vendetta - misstolka mig rätt. Fler än pedofilernas liv raserar när folk tar saken i egna händer och påbörjar häxjakter. Polisen behöver kanske mer resurser, men det blir kanske inte samma sviter för de närstående om de sköter sånt här.

Självklart hade det bästa varit om Polisen hade tagit honom!

Tänk om Polisen hade fått använda brottsprovokation i såna här fall. Då hade såna här personer åkt dit utan att deras anhöriga hängts ut på samma sätt.

Självklart hade det bästa varit om Polisen hade tagit honom!

Tänk om Polisen hade fått använda brottsprovokation i såna här fall. Då hade såna här personer åkt dit utan att deras anhöriga hängts ut på samma sätt.

Ett alternativ hade ju varit att Dumpen inte hänger ut personer offentligt utan bara lämnar informationen till t ex anhöriga och polis(det kan man göra även om inget brott begåtts just då).

Tillägg: Polisen får f ö utge sig för att vara minderåriga online och gör det också - förövare fångas ibland på det viset. Men de får inte vara drivande på samma sätt som Dumpen är.

Så du är okej med att du själv eller din pappa eller syster sätts i fängelse, även om du/de är oskyldiga?
Inte om de typ varit i spanien och helt uppenbart varit oskyldig eller om det finns tydliga politiska motiv.

Men om min man hade blivit normalt (inga rymdmänniskor och ingen utpressning) anklagad och fängslad mot sitt nekande hade jag trott på kvinnan.

Så länge ett möte kan i alla fall göras sannolikt så.

Så om min hovslagare skulle göra en anmälan mot mig, så bad luck för mig.

Men @Sesca jag uppfattar det som att du värnar om kvinnor som blir utsatta för sexbrott.

Vad är då din ståndpunkt i de fall där män är brottsoffer? Ska vi strunta i män som brottsoffer eller hur ska de ärendena utredas tänker du?

Brå skriver:

"Av de anmälda våldtäkterna 2022 var 93 procent brott mot en kvinna eller flicka och 7 procent brott mot en man eller pojke. Könsfördelningen var likartad mellan åldersgrupperna, med undantag för våldtäkt mot barn under 15 år, där andelen brott mot pojkar (9 %) var större än i övriga åldersgrupper."

Det där är ju bara något du inbillat dig utifrån att de -enligt dig då- borde vara mindre allmänbildade och mer korkade än vad de faktiskt är.
PS har tydligt visat vad han har för nivå genom sina tidigare projekt och den var faktiskt inte alls hög när inte EE styrde upp. K*ll your local... och prostitutionsförsvar.
SN har ett totalt kvaddat rykte och ekonomi. Jag tycker att hon är bra, men blir riktigt misstänksam att en sådan person är ansvarig utgivare. För mig väldigt tydlig målvakt. 10 domar och skadestånd gör ingen skillnad för henne, snarare ser det bättre ut med politiskt istället för straffrättsliga domar

Ett alternativ hade ju varit att Dumpen inte hänger ut personer offentligt utan bara lämnar informationen till t ex anhöriga och polis(det kan man göra även om inget brott begåtts just då).
Det vore det bästa, tycker jag- problemet med det, eller ett av problemen är att vad jag förstått Dumpen är beroende av ekonomiskt stöd och det får de av vissa som går in o läser om deras arbete.

Sedan finns det en aspekt till av det, skulle Sjöberg o co vilja jobba inkognito? även om de fick ersättning? eller är en del av deras driv ( kan kanske kalla det hat?) att de visar upp både sitt arbete och sina hittade förövare?

Man slutar vara så bajsnödig för att råka göra det någon enstaka gång. Kanske tänker sig män för och går inte hem med instabila tjejer med självskadebeteende heller.
Eller så är man så bajsnödig att man organiserar myndigheter med ansvar att utreda brott och åtala misstänkta och arbetar därifrån för att värna både rättssäkerhet och brottsoffer. Det där med demokrati liksom. Tycker vissa också är viktigt. Straffexekvering är något som ska skötas av professionella , inte något att lämna ut till medborgargarden.

Men @Sesca jag uppfattar det som att du värnar om kvinnor som blir utsatta för sexbrott.

Vad är då din ståndpunkt i de fall där män är brottsoffer? Ska vi strunta i män som brottsoffer eller hur ska de ärendena utredas tänker du?

Brå skriver:

"Av de anmälda våldtäkterna 2022 var 93 procent brott mot en kvinna eller flicka och 7 procent brott mot en man eller pojke. Könsfördelningen var likartad mellan åldersgrupperna, med undantag för våldtäkt mot barn under 15 år, där andelen brott mot pojkar (9 %) var större än i övriga åldersgrupper."
Jag personligen är feminist. Det är min fråga. Det innebär att jag inte är lika påläst om barn, män och samkönat. Det finns det andra som är och jag stöder det. Före Dumpen stödde jag PS när han pratade om barn, men ville att han inte skulle öppna munnen om kvinnor, för det blev bara fel.

BRÅ har skrivit lite olika saker över åren, det finns statistik med betydligt högre procent manliga offer.
Många manliga offer, särskilt barn eller vid grovt våld, är utsatta av män. Detta är precis lika hemskt som om det är en flicka/kvinna.

Kvinnor är också förövare. Vid sexuellt eller grov misshandel är det ganska ovanligt. Dumpen har hittat 2 kvinnor och nästan 300 män. Det ungefär vad forskningen visar också. Lika hemskt det, bara lite mindre vanligt.

Eller så är man så bajsnödig att man organiserar myndigheter med ansvar att utreda brott och åtala misstänkta och arbetar därifrån för att värna både rättssäkerhet och brottsoffer. Det där med demokrati liksom. Tycker vissa också är viktigt. Straffexekvering är något som ska skötas av professionella , inte något att lämna ut till medborgargarden.
Fast myndigheter ska ju också ha ett förtroende hos allmänheten och det har de inte.

Vi är inte långt från SGT i många områden i Sverige. Vad jag vet har ingen åkt dit för det än, men jag kanske missat det.

Fast myndigheter ska ju också ha ett förtroende hos allmänheten och det har de inte.

Vi är inte långt från SGT i många områden i Sverige. Vad jag vet har ingen åkt dit för det än, men jag kanske missat det.
Allt är relativt. Men det var högre än någonsin under mätningarna 2022.

”I Brås nationella trygghetsundersökning uppger mer än varannan tillfrågad, 53 procent, att de har ganska eller mycket stort förtroende för rättsväsendet. Det är den högsta nivån sedan mätningarna startade. De myndigheter som ingår i undersökningen är Polisen, domstolarna, Åklagarmyndigheten och Kriminalvården. Störst förtroende har de tillfrågade för Polisen. Knappt sex av tio, 59 procent, svarar att de har stort förtroende för hur Polisen sköter sitt arbete. Andelen kvinnor som har stort förtroende för Polisen är större än andelen män.”

Jag ser gärna att vi ökar resurserna till rättsväsendet för att ge dem större möjligheter att lösa sitt uppdrag.

Det är ingen lösning alls att det bildas medborgargarden där både utredning, straff och skampåle sköts på lösa boliner, där ingen styrning alls via våra demokratiska institutioner kan ske. Det är kontraproduktivt å det grövsta. Och i förlängningen ett hot mot demokratin.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 082
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 540
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 214
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka