Min svåger hängdes ut på dumpen. Det visade sig att han mött dem i tron att de var 13/14 år och skulle lära dem ha sex, dock inte vaginalt för de var för små, men analt (jag vet, vidrigt av honom att ha som ursäkt eller nått). Det är tur att det var vuxna i detta fall och hoppas inte idioten gjort mer saker innan mot barn.
Men, även om vi "är glada" att vi fick veta vad idioten håller/hållt på med.... Det förstörde min systers och syskonbarns liv. Polisen sa att catfishing inte är brottsligt och han bröt ingen lag, men hela deras liv vändes upp och ned över en natt.
Folk stenade deras bostad, sökte upp mina syskonbarn (skola och förskola), förstörde bilar... Han flydde, men min syster och barn fick fly med. Lämna jobb, hem och allt. Mitt hjärta brast när systersonen på 15 år i baksätet på min bil sa, när jag hämtade dem, "är det såhär livet är när det förstörs?"
Han var mitt uppe i uttagning till viktigt sportgymnasium som raserade, förlorade flickvän o vänner när han fick flytta genom halva Sverige över en natt. Förlorade en pappa, en han trodde han kände svek honom så mycket.
Det yngsta barnets ångest och biverkningar, min syster som än idag blir uppringd av "vänliga främlingar som vill varna"....
Jag säger inte att jag försvarar honom, och inte heller att allt dumpen gör är fel. Men vissa saker hör till polisens agenda och inte de som brinner av vendetta - misstolka mig rätt. Fler än pedofilernas liv raserar när folk tar saken i egna händer och påbörjar häxjakter. Polisen behöver kanske mer resurser, men det blir kanske inte samma sviter för de närstående om de sköter sånt här.