Sv: dum katt-fråga kanske
Nu jämförde jag ju inte med små barn, utan barn (barn är man tills man är 18 år) och andra männsikor i sin omgivning.
Sol: Varför måste du smirka åt mig bara för att jag är av en annan uppfattning än dig, tycker det är väldigt otrevligt. Så du menar att bara för att man förklarar för folk vad som är farligt så råkar dom inte ut för några olyckor? Katterna har en instinkt som inte människor har och vet vad som är farligt (rovdjur mm). Sen skrev jag också att jag inte tycker det är ett alternativ att släppa ut katten om man bor nära en stor väg så varför dra upp motorvägen, igen? Alla som har sina katter ute bor faktiskt inte i närheten av en motorväg (eller annan stor väg heller).
MissFideli: Igen, jag skrev inget om att låta katterna springa lösa i närheten av trafik! Jag skrev tydligt att bor man nära en stor väg (som jag själv) så tycker jag det är en självklarthet att inte släppa ut katterna. Men många som har sina katter ute bor inte nära en stor väg, så jag fattar inte varför alla ska dras över en kam? Jag tog ju upp betydligt fler risker än bara trafik, varför läser du bara en viss del av inlägget och missar helt och hållet poängen?