Dum fråga...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Faust_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 716
Sv: Dum fråga...

På deras hemsida översätts det till engelska såhär: "Royal Dutch Warmblood Studbook", så på svenska borde det bli något i stil med Den kungliga holländska stamboken för varmblod. Någon annan kanske har en bättre svensk översättning.;)

Sv: Dum fråga...

På deras hemsida översätts det till engelska såhär: "Royal Dutch Warmblood Studbook", så på svenska borde det bli något i stil med Den kungliga holländska stamboken för varmblod. Någon annan kanske har en bättre svensk översättning.;)

Helt riktigt...Lite bättre "svenska" än min tidigare översättning, som dock var översatt ord för ord!!!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 983
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?