Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min katt hona får P-piller. Nu löper hon lixom. Hom går och skriker och lägger upp sig för hanen men springer sedan ifrån han. Gör dom så här? Jag har inte märkt detta beteendet innan på henne.
Att dom löper igenom p-piller är inte ovanligt. Du får avbryta löpet genom att ge henne ett piller varje dag i 3 dagar, sen kan du ge henne var 5:e dag istället och testa. P-piller är inte speciellt säkert om man vill förebygga dräktighet, kastrering är det enda vettiga om man inte vill ha kull.
Som MissFideli skriver är det jättevanligt att de löper igenom pillren, och då ökar risken för biverkningar samtidigt som det är ganska stor risk att man får en oönskad kull.
Jag ger en halv tablett var tredje dag till min, eftersom en jämnare hormonnivå förhoppningsvis minskar riskerna med pillren lite. De flesta får ge åtminstone var femte dag om de ger en hel tablett. Det finns ingen anledning i världen att inte kastrera om man inte ska ha honan i planerad avel.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.