Dum fråga?

åke

Trådstartare
Min katt hona får P-piller. Nu löper hon lixom. Hom går och skriker och lägger upp sig för hanen men springer sedan ifrån han. Gör dom så här? Jag har inte märkt detta beteendet innan på henne.

Sv: Dum fråga?

Att dom löper igenom p-piller är inte ovanligt. Du får avbryta löpet genom att ge henne ett piller varje dag i 3 dagar, sen kan du ge henne var 5:e dag istället och testa. P-piller är inte speciellt säkert om man vill förebygga dräktighet, kastrering är det enda vettiga om man inte vill ha kull.

Sv: Dum fråga?

Som MissFideli skriver är det jättevanligt att de löper igenom pillren, och då ökar risken för biverkningar samtidigt som det är ganska stor risk att man får en oönskad kull.

Jag ger en halv tablett var tredje dag till min, eftersom en jämnare hormonnivå förhoppningsvis minskar riskerna med pillren lite. De flesta får ge åtminstone var femte dag om de ger en hel tablett. Det finns ingen anledning i världen att inte kastrera om man inte ska ha honan i planerad avel.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar