Dubbla p-piller..?

T

toketossan

Våran honkatt ger vi p-piller tills dess att vi får råd med att streliresera henne, hon brukar få ett piller varje Tisdag. Dessvärre är jag inte 100% säker att hon fick i sig pillret i Tisdags och nu är jag lite osäker om hon kanske så smått börjar löpa. Kan jag ge henne ett piller till nu tre dagar senare?
Hon mår inte bra när hon löper nämligen, blir olycklig och kissar inne på allt vi äger och har så vi vill undvika att hon börjar löpa igen.

mvh

Sv: Dubbla p-piller..?

Ok, ska jag automatiskt fortsätta ge henne pillret på Fredagar nu då istället för på Tisdagar?

mvh

Katter får tydligen högre dos än vi människor och har inte samma cykel som oss. Vår katta var liten och det gjorde inget om det gick en vecka extra någon gång om vi inte var hemma och gav henne.

Det som är viktigt är att hitta en dag som ni som ska ge henne kommer ihåg! Vi hade måndagar, då vattnades blommor och gavs p-piller till kattan. Hängde blommorna så visste vi att vi missat både blommor och p-piller! :idea:

Lambi / som inte har några blommor som inte klarar av att få vatten bara en gång i veckan :D

våra katter fick p-piller innan men bara under perioden när de löper. båda våra honkatter fick livmoderinflamation några månader efter att man använt det. veterinärena sa att de kan få det av p-piller.

Ja, man ska ju tänka på att biverkningrisken ökar om man ökar dosen.

Vi gjorde så för att hon var så jobbig när hon löpte men nu har hon ju inte livmodern kvar så då kan hon ju inte löpa mer.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 197
Senast: Shenzi
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 354
Senast: Mirre
·
B
Katthälsa Vi har en halvvild honkatt som flyttat in på loftet sen några år tillbaka. Hon går nu, efter flera år, att lätt stryka över ryggen vid...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama