Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

Jättebra att det gick bra för dig! Verkligen.

Men jag tror inte ens du tycker det är något att chansa med, vad händer om man inte får samma upplevelse som du? Hoppsan, blev visst ingen kärlek till barnet, jaja, vi får väl leva olyckliga hädanefter allihop då (inte minst barnet)... Och ja, du skriver att TS inte ska göra något hon inte vill, men hela poängen med din berättelse är ju just att även fast du inte ville så blev det alldeles underbart. Så vad är poängen, om inte att så ett frö att det kan vara en bra idé i alla fall?

Det föds för många barn, inte för få...
Håller med. Varför i ******* är det alltid någon som bara MÅSTE berätta om hur FANTASTISKT det trots allt gick för henne?

Jag har väldigt få dealbreakers i ett förhållande, men den här barnfrågan är en av dem... Jag vill inte ha barn. Har aldrig velat, och jag kan inte se att detta någonsin skulle ändras.

När jag och min make började datea för lite över 7 år sen, så var jag totalt rak med två saker;
1) Mina hundar går före allt. Tid och liv cirkulerar runt dem och de kommer alltid i första hand.
2) Jag vill inte ha barn. Ever.

Jag var öppen med det för att han skulle veta vad han gav sig in på. Det värsta jag hade kunnat tänka mig hade varit om han velat ha barn, för det tycker jag är en alldeles för stor sak att göra avkall på eller kompromissa om. Jag ville också att han skulle vara totalt medveten om min ståndpunkt, så han inte skulle gå och tro (som så många andra pga normen med att kvinnor SKA vilja ha barn) att jag nån gång senare säkert skulle ångra sig.

(Som tur var vill han inte heller ha barn, och han har alltid satt hundarna i första rummet han med :love: . Match made in heaven kan man nog säga :D )

Point beeing; Jag tror personligen att om den ena i förhållandet vill ha barn, och den andra inte vill det, att det är en alldeles för stor kompromiss för att förhållandet ska fungera. Någon av parterna kommer troligtvis att bli alldeles för olycklig, och kanske bitter på den andre som "tvingade" fram ett scenario som man inte är lycklig med....

Jättebra att det gick bra för dig! Verkligen.

Men jag tror inte ens du tycker det är något att chansa med, vad händer om man inte får samma upplevelse som du? Hoppsan, blev visst ingen kärlek till barnet, jaja, vi får väl leva olyckliga hädanefter allihop då (inte minst barnet)... Och ja, du skriver att TS inte ska göra något hon inte vill, men hela poängen med din berättelse är ju just att även fast du inte ville så blev det alldeles underbart. Så vad är poängen, om inte att så ett frö att det kan vara en bra idé i alla fall?

Det föds för många barn, inte för få...
Inte ens du tycker, skriver du. Jävla påhopp och ren och skär mobbing. Känns det fint?

Jag ber verkligen om ursäkt. Det verkar som jag konstant irriterar dig något kopiöst. Jag såg inte att du hade skrivit i tråden, då hade jag verkligen inte skrivit något i den.

Finns det någon mamma som på allvar inte älskar sina barn? Bara för att man inte gillar andras barn betyder inte det att man kommer att avsky sin egen.
Väldigt konstig argumentation. Vem har talat om avsky?

Jag skaffade barn trots att jag sagt tidigare att jag itne ville.

Det har varit en oerhörd kamp. Några automatiska känslor kom inte. Jag har fått kämpa mig till varenda millimeter av moderskänslor och kärlek. Jag tyckte helt enkelt inte mer om mitt eget barn än om vilket annat random barn som helst. Det tog flera år av kamp att inte bara ta hand och och tillgodose behov av närhet och ömhet utan också känna djup affektion till barnet.

Jag älskar min avkomma. Men det var inte enkelt att komma dit och såhär i efterhand har jag djupt ångrat att jag tog steget. Jag ångrar inte barnet! Jag ångrar mitt föräldraskap.

När jag fick min tredje psykiatriska diagnos så sa jag till min man(då särbo) att det nog var bäst att han hittade någon annan om det här med barn var jätteviktig för honom. Det var det nu lyckligtvis inte.

Jag håller absolut med de som skriver att TS inte ska anpassa sig och skaffa ett barn hon inte vill ha. Däremot tycker jag kanske att mannen döms lite hårt, visst var formuleringen lite dum eftersom TS inte är beroende av någon man för sitt val, men ställer han mer av ett ultimatum än jag gjorde?

I övrigt har vi det bra tillsammans, men såhär i efterhand önskar jag att jag varit tydligare från början med att jag inte ville ha barn (vilket jag var förutom den ena gången), och att vi gått isär då. Jag har varit någorlunda lycklig i vår relation utan barn, men det har inte han varit och jag känner mig som en urusel människa som har "snuvat honom" på "meningen med livet".

Fy vad jobbigt. Det behöver ju inte ha med barn att göra utan kan vara vilken stor grej som helst där den ena istället för att bryta väljer att vara kvar. Jag har vänner där ena parten fick jobb i ett annat land - en dröm som gick i uppfyllelse som båda vetat om i alla tider. När det närmade sig och de hade all logistik på plats så fick den andra parten kalla fötter och vägrade följa med. Så de stannade i Sverige bägge två, då var det ändå bara ett år som det handlade om. Jag tycker det sätter en jäkla press på den som "tvingat" den andra iatt ge upp en livsdröm (sen fattar jag inte varför hen inte åkte ensam i fallet jag beskriver) - för mig vore det enormt svårt att stå ut i en sån situation.

Jag fattade för att han inte kan tänka sig ett liv utan barn, vilket jag har full förståelse för, och att du inte kan tänka dig ett liv med barn, vilket jag också har full förståelse för. Hur skapar man ett liv tillsammans då?

Nu svarar jag lite i TS ställe. Jag tror att hennes poäng är att det är inte så att hon vill välja bort honom pga att han vill ha barn, om barn är så jätteviktigt för honom så får han välja bort henne. Jag tycker att det är en viktig poäng ;) varför ska han lägga över ansvaret på henne att separera när hon inte vill det? Hon är ju nöjd

Och då skulle det alltså räcka att man inte avskyr barnet. Det är ju en djupt tragisk idé.
Så menade jag naturligtvis inte. Bara det att jag är rätt övertygad om att de allra flesta som inte vill ha barn ändå inte ångar en sekund att de ändå fått barn. Men tydligen förekommer det att mödrar ångrar sitt val att skaffa barn, och då kanske inte det är värt att chansa.

Så menade jag naturligtvis inte. Bara det att jag är rätt övertygad om att de allra flesta som inte vill ha barn ändå inte ångar en sekund att de ändå fått barn. Men tydligen förekommer det att mödrar ångrar sitt val att skaffa barn, och då kanske inte det är värt att chansa.
Det verkar väl väldigt dumt att chansa. Jag skulle inte chansa ens på en krukväxt om jag inte ville ha den på förhand. Varför chansa, liksom?

Jag begriper inte hur man kan ta så lätt på barn som du gör.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka