Du ska självfallet inte göra något du inte vill! Det gäller allt.
Vad jag vill säga med följande är att det kan gå bra även om man inte i sin vildaste fantasi tror det.
Jag skulle inte ha barn, hade aldrig haft barnlängtan. Tyckte ansvaret var alldeles för stort.
Hade aldrig ens haft ett litet barn i min famn, det kunde andra hålla på med. Inte varit intresserad i något litet som inte gick på fyra ben!
Så blev jag gravid (30 +) och befann mig utomlands där abort inte längre var ett alternativ... Och var livrädd. Kände som du. Vill inte!!!
Så kom barnet. Kikade försiktigt på det och kände mig som de märrar som första gången tittar på sitt föl med tefatstora ögon och så förvånade/förvirrade/skräckslagna att ögonvitan syns.
Fick inte åka hem från sjukhuset på ett par extra dagar, för maken till människa att inte kunna ta hand om sin nyfödde hade de inte varit med om! Fick t.o.m. gå blöjkurs liksom...
Vändningen kom dagen barnet log mot mig första gången. Jag såg mig omkring för att se vad som orsaken var, men jag var ju ensam där. Sedan den dagen var barnet som vilken hundvalp eller kattunge som helst!
Maximal kärlek.
Tycker inte om alla barn än i dag, speciellt inte de små. Men jag dyrkar min unge. Som är en stor djurälskare själv (kallar djuren för sina syskon)! Som har ett unikt band till alla djur, även knepiga som inte tycker om människor, tar kontakt ganska omgående.
Min helt klart fränaste uppfödning!
Det hade jag aldrig trott när jag satt den gången hos läkaren och grät....
Har i princip fött upp avkomman själv, men har haft tid till hästar, hundar, katter, studier och jobb.
Inte på elitnivå, men jag är ingen elitmänniska. Bara nöjd. Lycka till!