Du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn sa han

hollypolly

Trådstartare
Min sambo har börjat prata om barn och igår sa jag absolut nej då.
Då sa han att du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn då.
Min sambo vill ha barn och tycker det är meningen med livet, som många andra.

Jag har bestämt mig själv för att jag inte vill ha barn ,jag kommer inte orka mentalt.
Har inget som helst intresse av barn och framförallt vill jag inte.

Tycker inte man ska skaffa barn som inte är önskat av sin mamma bara för pappans skull.
Han jobbar också varje dag och kommer ha tid för barnet mellan kl 18 till 21 då.
Någon mer som varit i samma sits ?
Jag antar att jag faktiskt får flytta till ett eget boende framöver om han tycker barn är nummer ett.
Då får han ju hitta en annan kvinna mer än att jag ska hitta en annan Karl.
Jag behöver ju ingen man bara för att!

Min sambo har börjat prata om barn och igår sa jag absolut nej då.
Då sa han att du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn då.
Min sambo vill ha barn och tycker det är meningen med livet, som många andra.

Jag har bestämt mig själv för att jag inte vill ha barn ,jag kommer inte orka mentalt.
Har inget som helst intresse av barn och framförallt vill jag inte.

Tycker inte man ska skaffa barn som inte är önskat av sin mamma bara för pappans skull.
Han jobbar också varje dag och kommer ha tid för barnet mellan kl 18 till 21 då.
Någon mer som varit i samma sits ?
Jag antar att jag faktiskt får flytta till ett eget boende framöver om han tycker barn är nummer ett.
Då får han ju hitta en annan kvinna mer än att jag ska hitta en annan Karl.
Jag behöver ju ingen man bara för att!
Det låter som ni båda är bestämda i era uppfattningar och barn är ju en av de sakerna som inte går att kompromissa om. Och då måste man kanske inse att man vill olika.

Du får återta bollen som ett första steg. Precis som du skriver är det inte du som behöver en annan man, det är han som behöver en annan kvinna.

Jag uppfattar hans formulering som ett sätt att ställa ultimatum. Det vill säga, ett sätt att tvinga dig att fatta ett beslut som faktiskt verkar vara hans. Det är ju han som vill något annat, inte du. Det är han som är i underläge, inte du.

Jag har varit tydlig in i mina relationer om att jag inte kan/vill skaffa barn tidigt. Vissa höll inte mer än någon månad på grund av detta. Nu är jag tillsammans med en man som har barn sedan tidigare och ingen önskan av fler. (frågat flera ggr)

Vill du inte ha barn så tyvärr tror jag inte ert fårhållande kommer fungera.

Barn ska båda vilja ha.

Hoppas det löser sig för er

Du får återta bollen som ett första steg. Precis som du skriver är det inte du som behöver en annan man, det är han som behöver en annan kvinna.

Jag uppfattar hans formulering som ett sätt att ställa ultimatum. Det vill säga, ett sätt att tvinga dig att fatta ett beslut som faktiskt verkar vara hans. Det är ju han som vill något annat, inte du. Det är han som är i underläge, inte du.
Ja jag sa det till honom att han får ju hitta en Kvinna som vill.

Fast om känslan kommer att gå över kan du inte veta något om. Tvärtom verkar det finnas rätt många pappor som den där känslan gått över för.
Jag hoppas på det vi har det toppen i övrigt. Men jag vill inte ta möjligheten till barn ifrån honom.
Så han är fri att hitta en annan.
Tror ändå det är svårt Att hitta en till hemmafru som dessutom vill ha barn och ta hand om det själv varje dag.

Du tror inte att han kan tänka sig att liksom så många andra föräldrar anpassa sin arbetstid när han får barn? Bara för att han jobbar mycket nu betyder det väl inte att han alltid tänker göra det. Vore märkligt att ha en så stark barnlängtan om man sen inte är intresserad av att umgås med barnet. En man med de värderingarna hade inte jag velat vara ihop med oavsett om jag själv ville ha barn eller inte.

Precis. Inte alls samma situation, men en vän till mig fick ett ultimatum av en annan gemensam vän som gällde att sluta umgås med.. ja, mig! På grund av svår pågående konflikt just då. Min kompis som fick ultimatumet vägrade att välja mellan oss båda, han sa att "Detta är er konflikt och jag är vän, och vill förbli vän, med er båda". Vår arga vän blev då rasande och sa att "Då har du gjort ditt val att bryta med mig." Detta var givetvis helt fel, så min kompis fick vara VÄLDIGT tydlig med att säga: "Det är inte JAG som har gjort ett val. Det är du. Jag har sagt att jag vill vara din vän. DU bryter med mig för att jag inte går med på ditt ultimatum".

Det är samma här. TS, gör det tydligt att det är hans val att lämna dig om det är det han gör.

Du tror inte att han kan tänka sig att liksom så många andra föräldrar anpassa sin arbetstid när han får barn? Bara för att han jobbar mycket nu betyder det väl inte att han alltid tänker göra det. Vore märkligt att ha en så stark barnlängtan om man sen inte är intresserad av att umgås med barnet. En man med de värderingarna hade inte jag velat vara ihop med oavsett om jag själv ville ha barn eller inte.
Han kan inte det vi har en gård och han kan inte ändra arbetstider tyvärr.
Han är intresserad av att umgås med barn men han är ju aldrig ledig så det skulle ju mest bli jag som umgicks med "hans" barn.

Precis. Inte alls samma situation, men en vän till mig fick ett ultimatum av en annan gemensam vän som gällde att sluta umgås med.. ja, mig! På grund av svår pågående konflikt just då. Min kompis som fick ultimatumet vägrade att välja mellan oss båda, han sa att "Detta är er konflikt och jag är vän, och vill förbli vän, med er båda". Vår arga vän blev då rasande och sa att "Då har du gjort ditt val att bryta med mig." Detta var givetvis helt fel, så min kompis fick vara VÄLDIGT tydlig med att säga: "Det är inte JAG som har gjort ett val. Det är du. Jag har sagt att jag vill vara din vän. DU bryter med mig för att jag inte går med på ditt ultimatum".

Det är samma här. TS, gör det tydligt att det är hans val att lämna dig om det är det han gör.
Det var bra gjort av dig. Ja jag väljer inte heller att lämna honom det är han som lämnar mig isåfall.
Jag skulle aldrig lämna honom.

Han kan inte det vi har en gård och han kan inte ändra arbetstider tyvärr.
Han är intresserad av att umgås med barn men han är ju aldrig ledig så det skulle ju mest bli jag som umgicks med "hans" barn.

Nu finns det ju iofs massor med heltidslantbrukare som klarar av att vara alldeles ypperliga föräldrar. Den första jag kommer att tänka på driver ett större lantbruk samtidigt som han varit mycket delaktig i sina fem (!) barns uppväxt. Är det nåt särskilt som gör att just din sambo inte klarar det?
I övrigt håller jag med om att det är hans ultimatum och inte ditt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka