Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, mig själv Ena sonen har bruna ögon ocksåKänner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Den vanligaste färgen i Sverige är väl cendré-färgen på hår. Nordisk Ask heter väl på hårfärgningsaskarna. Lite roligt var att kusinens har tre ungar men mellanbarnet har en helt annan hudnyans dvs mer som i medelhavet, vad heter det olivfärgad, han har nog bruna ögon men var otroligt lik de andra så jag tror nog att han genetiskt hade samma pappa. De var väldigt nära i ålder så det var lätt att jämföra. Morsan, olivpojkens moster då, var svarthårig, blåa ögon medan hennes systrar, oolivpojkens mormor och moster då, och jag har en röd-Ask-cendré-form av färg, någon slags grönblå ögon. Olivpojkens syskon är relativt blonda, den där ljusa, ljusa cendréfärgat, och blå ögon.Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Jag håller inte reda på folks ursprung heller. Ja inte heller folks yttre. Skulle nog sällan kunna beskriva varken ögonfärg eller hårfärg.Ingen aning, håller inte koll på ögonfärg och ursprunglig hårfärg på folk
Jag hade morkbrunt har och bruna ogon, min aldsta son har morkbrunt har och bruna ogon ... av de andra tva barnen ar bada blonda med bla samt gra ogon. Bade barnen och jag har relativt mork hud, typ i sodra Europa, aven de blonda barnen.
Vi har valon inflytande pa min pappas sida.
Räknas dansk? Jag har bruna ögon, även min son, med svensk pappa och rött hår (hade i yngre dagar iaf) och sonen brunt.Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Vad har du för konstigt umgänge, som frågar så?Jag vet att frågan är provocerande och inte så utförligt beskriven.
Jag själv har bruna ögon med brunt hår och får ofta frågan vart jag kommer ifrån. Senast bara för någon dag sedan. Jag har svenska rötter så långt jag vet förutom min mormor som var finska. Så jag anser mig som svensk.
Men blir ofta ifrågasatt om jag verkligen är svensk för Alla svenskar är blonda med blå ögon iaf blå ögon.
jag har hört det flertalet ggr senast för någon dag sedan, personen ifråga hade aldrig träffat en svensk med bruna ögon. Och då började jag fundera på om det bara är jag som har träffat svenskar som har bruna ögon?!
Vill poängtera att jag inte bryr mig om ögonfärg eller om man är svensk eller utländsk.
Jag vet att frågan är provocerande och inte så utförligt beskriven.
Jag själv har bruna ögon med brunt hår och får ofta frågan vart jag kommer ifrån. Senast bara för någon dag sedan. Jag har svenska rötter så långt jag vet förutom min mormor som var finska. Så jag anser mig som svensk.
Men blir ofta ifrågasatt om jag verkligen är svensk för Alla svenskar är blonda med blå ögon iaf blå ögon.
jag har hört det flertalet ggr senast för någon dag sedan, personen ifråga hade aldrig träffat en svensk med bruna ögon. Och då började jag fundera på om det bara är jag som har träffat svenskar som har bruna ögon?!
Vill poängtera att jag inte bryr mig om ögonfärg eller om man är svensk eller utländsk.
Antar att du menar tvärtom här, att blå ögon kan dyka upp plötsligt i ett långt led med brunögda? Eller missförstår jag dig?När det gäller bruna ögon så är det dessutom ett dominant anlag dvs har du anlag för brunt så syns det, men du kan fortfarande bära anlag för blå och grön ögonfärg. Så det räcker med att en släkting för hur länge sedan som helst hade anlag för bruna ögon för att du ska få det även om de bara får barn med blåögda