Jag blir lite förvånad att det verkar var så ovanligt med brunt hår och bruna ögon? Jag har det, och mina syskon också. Min pappa och faster var nästan svarthåriga som unga. Det finns inga invandrade förfäder de senaste 100-200 åren åtminstone. Jag minns att jag frågade min pappa om det som barn och var lite besviken att vi inte hade någon mer spännande bakgrund Förmodligen hade jag då fått en fråga om var vi härstammade ifrån pga utseendet. Det har väl hänt någon gång att någon frågat senare också men inte så att jag reagerat. Mest reaktioner har jag fått utomlands eftersom många icke-svenskar tror att alla svenskar är blonda.
Min man har för övrigt också brunt hår och bruna ögon, och han är halvbritt. Den brittiska sidan av släkten har mörkbrunt hår. Det känns inte så typiskt brittiskt men så vitt jag vet är de "urbritter" långt tillbaka.
Min man har för övrigt också brunt hår och bruna ögon, och han är halvbritt. Den brittiska sidan av släkten har mörkbrunt hår. Det känns inte så typiskt brittiskt men så vitt jag vet är de "urbritter" långt tillbaka.