N

nickedocka

Hej
Jag får snart hem min DSG .Jag har förstått att den är väldigt aktiv.
Den älskar att springa ,jaga bollar hoppa hit och dit.Nu undrar jag kallar man inte detta för pinntokig?Är detta något som gäller just denna rasen?

Sv: Dsg

Pinntokig?? Det är väl någonting man gör sin hund till! ;)

Det hoppas jag,att det inte bara gäller denna ras.Likaså att den inte ska lämnas ensam,samt att den ska helst ligga i sängen

Du menar att alla hundägare ska inte jobba och känna pengar??

Var den ska ligga får du bestämma själv! Och en valp ska inte direkt lämnas ensam heller.. Om det e en valp du ska hämta?

Klart man ska jobba, om man nu kan och vill det, men det är ju lag på att hundar inte ska vara ensam längre än 4 timmar. Och det gäller ju inte bara DSG.

Det e ju upp till en själv! Mina lämnas aldrig ensamma.. Utan hos hundvakt el liknande..

Då är det inte många som ska hundar.Men jag tycker du är o.k.Tyvärr måste jag jobba ,men har alltid haft hund .jag respekterar dina synpunkter,:cry:

KL

Sållar mig till den undrande skaran, finns väl ingen lag som reglerar ensamhetstimmar för hund...?

Ja, och HUR skulle man kunna se till att den lagen efterföljdes :D?

(även om det är en vacker tanke att INGEN hund skulle lämnas ensam längre än 4 timmar...)

Ja ja ska hämta en valp.Läser man deras hundsida verkar denna ras vara något specielt.

Tack .jag fick nästan ågren.Jag har alltid haft hund,men ville ha en liten mindre men aktiv sak

Tack alla Bukefalos, jag kommer att höra av mig när jag får hem min valp.Jag måste jobba för att försörja mig men måste också ha en hund som min bästa kompis
tack för alla svar,jag respekterar er alla.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 822
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 415
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka