Drömtydning

Om kärlek är en energi som kan påverka kroppen
Varför kan inte annan energi (healing)också påverka kroppen?

Det är väl ingen som sagt att den inte kan påverka kroppen? Men om man vill hävda att det hjälper för ett visst sjukdomstillstånd så är det bara att pröva metoden och voila, så har vi evidens. Och finns det evidens ska metoden användas av sjukvården.

Det är väl ingen som sagt att den inte kan påverka kroppen? Men om man vill hävda att det hjälper för ett visst sjukdomstillstånd så är det bara att pröva metoden och voila, så har vi evidens. Och finns det evidens ska metoden användas av sjukvården.
Sjukvården använder sig av kiropraktik
Kiropraktor är inte bara kotknackare, dom balanserar energier i kroppen också. (Alltså rent flum)

Sjukvården använder sig av kiropraktik
Kiropraktor är inte bara kotknackare, dom balanserar energier i kroppen också. (Alltså rent flum)

Kiropraktik och akupunktur är några av de få sk alternativa metoder som visat sig ha vissa effekter utöver placebo för smärtbehandling.
Det är dock så vagt att det är tveksamt om det är meningsfullt. Det är som ett piller med väldigt liten effekt.

Vissa delar av kiropraktiken är direkt farlig, som nackmanipulation.

Men det hindrar inte att hela kiropraktiken kom till som rent flum utan någon som helst verklighetsbakgrund.

Kiropraktik och akupunktur är några av de få sk alternativa metoder som visat sig ha vissa effekter utöver placebo för smärtbehandling.
Det är dock så vagt att det är tveksamt om det är meningsfullt. Det är som ett piller med väldigt liten effekt.

Vissa delar av kiropraktiken är direkt farlig, som nackmanipulation.

Men det hindrar inte att hela kiropraktiken kom till som rent flum utan någon som helst verklighetsbakgrund.
Det pratas väldigt tyst om att kiropraktorer balanserar energier i kroppen ( kanske inte alla)
Folk är lite rädda för flum :)(förstår inte varför...)

Det pratas väldigt tyst om att kiropraktorer balanserar energier i kroppen ( kanske inte alla)
Folk är lite rädda för flum :)(förstår inte varför...)

Kiropraktorerna i Sverige vill att det pratas väldigt lite om bakgrunden till kiropraktiken. Den skulle göra att många slutade att anlita dem. Eftersom bakgrunden handlar helt och hållet om bluffmakare (läs gärna på för det är en intressant historia!). Däremot har det utvecklats några enstaka behandlingsmetoder inom kiropraktiken som har viss evidens. Det betyder fortfarande inte att resonemanget bakom har någon som helst evidens.

För att vara tydlig. Om ett barn med feber kom till mig så kan jag påstå att jag laddar ett piller med Guden Ras kraft genom en massa besvärjelser och välsignar pillret för att kyla barnet, sedan ger jag barnet en Panodiltablett. Febern försvinner men det har mest med paracetamol att göra och inte Guden Ra, besvärjelserna och välsignelsen.

Vid en prövning skulle det bli tydligt, för så fort man tar bort paracetamolen så försvinner effekten.

Det där har jag också drömt för länge sen, minns det var någon som pekade med en pistol rätt mot mitt huvud och fyrade av. Sen blev allt svart och efter en stund hördes applåder. Tydligen befann vi oss på någon sort scen och det var någon teater, men det hade varit en riktig pistol som var laddad. Minns när jag vaknade så vart jag en aning förvirrad, det hade känt så verkligt (även om jag inte vet hur det är att dö).

Nu var det längesedan jag hade en sån dröm tack och lov.
Nu imorse drömde jag att jag varit på resa på Irland och skulle egentligen vara kvar där ett tag till, men hade lovat någon att jag skulle besöka dom en specifik dag, hemma hos dom i Ryssland. Så reste från Irland till Ryssland, besökte dom i någon lägenhet. Allt var så knepigt, svårt att förklara. Det var tjejen jag skulle besöka och hennes kille försökte bjuda mig på vodka i dricksglas och sa att det var vatten och gott. :eek:
De bodde i något konstigt lägenhetskomplex med galler vid ingången.
Det visade sig att det var ett fängelse. Så jag skulle åka hem så fort som möjligt. Så tar mig till Moskvas flygplats, där stöter jag på problem. Trots att jag flugit så har jag visst med mig min bil, och sen visste jag inte om jag skulle flyga till Sverige eller till Irland (hade en sak jag glömt medvetet där för jag skulle åka tillbaka), men när jag kollade priserna så var det sjukt dyrt. Enkelbiljett låg på 600 000kr.... och flygresan skulle ta 14 timmar, trots att det var direkt flyg, så bestämde mig för att åka direkt till Sverige och ta Irland senare. Då var ju bara problemet, hur får jag med mig bilen?
Sen vaknade jag.

Nu är det som sagt, enligt mig, känslan i det hela som är viktigare än vad som faktiskt hände vid drömtydning. Men om jag spånar fritt utifrån att det verkar vara mer jobbigt än roligt i resdrömmen, så kanske det är så att du i verkliga livet just nu är i valet och kvalet om du ska stanna där du är (geografiskt, eller mer livssituationsmässigt). Och att du är osäker på om det kommer vara värt jobbet för att bryta upp och starta upp någon annanstans. Och att du inte vet vilket alternativ du ska välja, kanske har du olika saker i bagage som drar dig åt olika håll. Kanske är det någon annan inblandad i detta, som vill att du ska välja ett särskilt alternativ, som du själv är osäker på om det är rätt för dig, som för dig skulle kännas som en återvändsgränd i livet (tänker spontant på det många känner inför att "flytta hem" till sin uppväxtort).
Lite fritt spånande, baserat på hur jag tycker att mina egna drömmar säger mig något om mitt liv :)

Nu är det som sagt, enligt mig, känslan i det hela som är viktigare än vad som faktiskt hände vid drömtydning. Men om jag spånar fritt utifrån att det verkar vara mer jobbigt än roligt i resdrömmen, så kanske det är så att du i verkliga livet just nu är i valet och kvalet om du ska stanna där du är (geografiskt, eller mer livssituationsmässigt). Och att du är osäker på om det kommer vara värt jobbet för att bryta upp och starta upp någon annanstans. Och att du inte vet vilket alternativ du ska välja, kanske har du olika saker i bagage som drar dig åt olika håll. Kanske är det någon annan inblandad i detta, som vill att du ska välja ett särskilt alternativ, som du själv är osäker på om det är rätt för dig, som för dig skulle kännas som en återvändsgränd i livet (tänker spontant på det många känner inför att "flytta hem" till sin uppväxtort).
Lite fritt spånande, baserat på hur jag tycker att mina egna drömmar säger mig något om mitt liv :)
Tja vem vet, om det skulle vara så tror jag mer på livssutationen, jag trivs väldigt bra där jag bor ändå måste jag få säga.
Minns att mamma tyckte jag skulle flytta närmare henne (tillbaka hem till samhället där jag växte upp) med motiveringen att den fanns både stall och lastbilsjobb där med. Där jag bor nu har jag tillsvidare jobb, står i ett bra stall med kunniga personer, nära till ridskolan och några att rida ut med. Skulle jag flytta "hem" så att säga, så skulle jag få börja om från början, det som jag kände innan jag flyttade därifrån finns inte kvar längre.

Kiropraktorerna i Sverige vill att det pratas väldigt lite om bakgrunden till kiropraktiken. Den skulle göra att många slutade att anlita dem. Eftersom bakgrunden handlar helt och hållet om bluffmakare (läs gärna på för det är en intressant historia!). Däremot har det utvecklats några enstaka behandlingsmetoder inom kiropraktiken som har viss evidens. Det betyder fortfarande inte att resonemanget bakom har någon som helst evidens.

För att vara tydlig. Om ett barn med feber kom till mig så kan jag påstå att jag laddar ett piller med Guden Ras kraft genom en massa besvärjelser och välsignar pillret för att kyla barnet, sedan ger jag barnet en Panodiltablett. Febern försvinner men det har mest med paracetamol att göra och inte Guden Ra, besvärjelserna och välsignelsen.

Vid en prövning skulle det bli tydligt, för så fort man tar bort paracetamolen så försvinner effekten.
Det händer att jag ringer ut en kiropraktor till hästen. Hen är även Vetrinär så hen ger också vaccinationerna dom ska ha
När hen jobbar med kiropraktik, så visslar hen, jag vet inte om det är ett sammanträffande att hen visslar just då eller om det har med energibalansen att göra. Kiropraktorer använder väl oftast ljud för att balansera energi
Eller har jag fel, du får rätta isf.

Det händer att jag ringer ut en kiropraktor till hästen. Hen är även Vetrinär så hen ger också vaccinationerna dom ska ha
När hen jobbar med kiropraktik, så visslar hen, jag vet inte om det är ett sammanträffande att hen visslar just då eller om det har med energibalansen att göra. Kiropraktorer använder väl oftast ljud för att balansera energi
Eller har jag fel, du får rätta isf.

Fast energibalansering är att betrakta som ren humbug tills någon visar att det finns minsta lilla effekt.

Det är ren och skär pseudovetenskap

Fast energibalansering är att betrakta som ren humbug tills någon visar att det finns minsta lilla effekt.

Det är ren och skär pseudovetenskap
Jo jag vet att du säger/tycker det
Min vet är mycket duktig, inte flummig alls och det hen gör med hästen fungerar oavsett om det är energibalansering eller kotknackandet som gör tricket :)

För att gå tillbaks några sidor i tråden till det där med drömmar :p
så drömmer jag i färg. Nästan aldrig några gälla klara färger, men absolut i färg.

Och häromdagen drömde jag om ett rent och snyggt rum, inga saker framme, allt var ordning och reda, renstädat. Så som jag kände mej då- ordning på livet liksom, nöjd, under kontroll.
För att sen drömma om det stökigaste rummet/huset/omgivningen i hela världshistorien ungefär, gick inte ställa saker nånstans, rörigt, upprört. Ungefär vad som hade hänt under den dagen alltså. Allt blev upp och ner.

Lite intressant det där med att man under natten bearbetar sina känslor och upplevelser.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vaknade imorse, och sakta färdades jag från drömmarnas ljuvliga värld till den vakna världen. När det slår mig att jag har lämnat...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: cassiopeja
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 920
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar