Om man tänker på hur det ser ut vid syd/nordpolen och vid ekvatorn så inser man att oddset för att liv kan existera på jorden är liten mtp distans till solen.
Varför då? Klimatet på jorden har skiftat radikalt åt alla möjliga håll under dessa miljarder år som den har funnits. Hela jorden såg ut som vid nord- och sydpolen en gång i tiden. Vid andra tillfällen har jorden varit betydligt varmare än idag. Oavsett så befann sig livet på jorden under vattenytan ungefär fram till den paleozoiska eran.
Kan du inte bara köpa att tjejen blev botad från eksem hon haft hela livet, utan att ifrågasätta överdrifter och annat?
Nej. Minnen förändras med tiden utan att man är medveten om det, och det finns massa saker som kan påverka. Många som oroar sig för hudcancer kan tycka att en leverfläck ser helt annorlunda ut från två veckor tidigare även om den inte gör det. På ett liknande sätt kanske tjejen du känner så gärna ville se en förändring att hon med veckorna som gick tyckte att det såg mycket bättre ut. Eller så såg det ganska mycket bättre ut p.g.a att en solbränna eller vad som helst.
Jag säger givetvis inte att eksemen inte blev bättre utan bara att jag inte köper det rakt av. Eftersom jag vet att anekdotiska historier ofta inte är så fantastiska som de låter när man gräver djupare i dem. Jag har själv varit med när en "spökhistoria" kom till av en bekant. Långt senare när hon berättade om de "mystiska ljuden" vi hade hört för några andra bekanta fanns där en massa detaljer som jag inte kommer ihåg. Jag tror inte att hon ljög eller överdrev utan att hon helt enkelt kommer ihåg fel.