Drömhunden

Sv: Drömhunden

Jag har alltid nästa velat ha en chihauhua. Jag tycker de är otroligt söta. Så söta att jag nästan, nästan vill ha en.
Men jag har insett att Papillon nog har de inre egenskaper jag söker. Och jag är helnöjd med de hundar jag har. Så jag håller mig nog till pappisar. Jag tror jag hittat "min" ras.

Jag tycker också att staffar etc är otroligt härliga och söta. men det är samma där. Jag tror Pappisar är min ras. Dessutom är Staffar etc lite för stora för mig.

Jag har nog alltid velat ha en BC om jag skulle ha hund, dock insåg jag väl inte som yngre hur svåra de kan vara... Såg bara hur duktiga och lättlärda de var.

När det nu blev dags för hund lyckades jag hitta en korsning mellan BC och polsk vallhund ( ska det korsas är det ju en fördel om det är inom samma grupp! ) som är lite coolare till temperamentet.

Han är enorm på att lära sig och precis så mjuk och förarvek som jag ville ha. Jättefint temperament, varken vallig eller nervös.
Vi trivs ypperligt ihop... Så, jag gjorde en chansning, fick ett fynd och är såå nöjd.

Det kunde lika gärna ha varit BC´n sämre sidor som slagit igenom, men jag gick på min magkänsla när det gällde den här valpen. Han var dessutom lugnast i sin kull, vilket var bland det som avgjorde.
scoob019.jpg

Jag är galet förtjust i dobermann. Köpte en egen men sen när han dog så lät jag min sambo lägga sig i hundvalet och nu sitter jag här med en vi herdehund som jag är jättenöjd med, men ändå sitter jag och suktar efter en dobermann. Tror att den vita herdehunden kanske passar i mitt liv lite bättre just nu men ändå.. Nästa hund blir en dobermann iaf.:d

Jag ville alltid ha en GD, men efter att han haft en jaktsetter skulle jag inte klara av en GD utan att behöva gå o sparka den i arslet hela tiden. Vill ha mer action!
Därför jag har en DSG nu :)

//Mimmi

Det måste ju finnas anledning till att dom är så dyra att försäkra...
Sedan jag var 5 år eller så har jag velat ha en Benner Sennen. Men är glad idag att jag inte har en för livet ändras ibland. Förra året bodde jag på egen gård med massor med mark. Idag bor jag på 61 kvm i centrala Göteborg och här finns det inte en tillstymelse till gräsmatta ens.
Sen är jag otroligt glad över att jag slipper betala försäkringen för dem!

Jag har väll haft 3 riktiga "Drömraser" Dom 2 första var samojed och Tollare tycker dom är så otroligt fina. Men ju äldre jag blev desto mer ströks samojeden från listan.

När jag nu på riktigt började hamna i hundköpar tankar fanns tollaren där men Chinese chrested tog första platsen. Absolut vackraste hundarna och så charmiga och clowniga.

Men börjarde läsa lite rasböcker och tänkte igenom vad jag ville ha min hund till och kom fram till att jag vill satsa på träning av något slag. Vad vet jag inte än så vill ha en hund som är med på allt. Då jag inte ser Kinesen som nån "träningshund" så gick den bort.

Tillslut bestämde jag mej för en Flat:) Är jättenöjd över rasvalet då dom är som jag. Energiska,barnsliga och översociala:P Gillar gentligen inte deras utseende spec mycket då dom är lite för smala i både kropp och ansikte för min smak. men personligeheten lyser igenom på dom flesta och gör att man inte kan låta bli att älska rasen.

Men nångång i Framtiden ska det bli en Kines:)

*kl*
En weimaraner! De är så vackra! Men det blir nog en Cavalier nästa gång om det blir hund igen efter den lille rackaren till blandras jag har nu(Mamma släthårig foxterrier, fader okänd)

Har vuxit upp med schäfrar omkring mig så det är ju favoritrasen och drömhunden. Men nu skulle jag vilja ha en långhårig schäfer igen, och en DP men får jag välja tar jag en schäfer alla gånger, fast ingen räka.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 928
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar