Dricka kaffe

Sv: Dricka kaffe

Jag är 24 år och dricker inte kaffe. Tycker egentligen att kaffe smakar helt okej så det är inte smaken som gör att jag inte dricker. Tycker mer att det är en onödig grej, varför börja liksom. Det är väl inte speciellt nyttigt, jag har andra laster så varför dra på sig en till ;) Det enda negativa jag kan se med att vara en icke kaffedrickare är väl den "sociala delen".
 
Sv: Dricka kaffe

Ja det räknas ju med att det finns kaffe dit man kommer. Varken sambon eller jag dricker kaffe eller te, men vi har pulverkaffe och tepåsar hemma för våra besökare. Vill de ha bryggkaffe får de ta med sig bryggare själva :D
 
Sv: Dricka kaffe

Skit i alla andra. Inte behöver du dricka kaffe!

Jag har alltid alltid med mig Pepsi max vart jag än är och dricker således det. Även på kalas m.m.

Jag dricker kaffe ibland men bara vaniljlatte från espresso house och ett pulverkaffe man blandar själv med vaniljsmak.
Allt annat smakar skit!
 
Sv: Dricka kaffe

Jag blir inte piggare av kaffe, får bara svårare att somna. Inte får jag abstinens heller trots att jag ibland druckit en hel arbetsvecka och sen inget alls på flera dagar. Dricker väldigt sällan kaffe när jag är hemma och sedan jag blev singel knappt något alls om jag inte har gäster, utan det är mer en social grej på jobbet eller med kompisar.

När jag började dricka kaffe så kunde jag bara dricka på bit, men det var ju då hårt bitsocker och inte den snabblösliga skiten som smälter vid första klunken. Mitt kaffe ska vara starkt och svart, definitivt inte med mjölk/grädde och/eller socker! :yuck:
 
Sv: Dricka kaffe

Bor i andra hand och blev kvarlämnad en liten espressobryggare. Har kaffeälskare som kommer hit för att dricka kaffe då mitt smakar bättre än det pulverkaffe de har hemma :p
 
Sv: Dricka kaffe

Men dom är ju ändå smarta ändå :)

Dom tar saken i egna händer. Istället för att ta med en termos varenda gång så kan dom få nybryggt istället. Det smakar nog bättre gissar jag.
Min man dricker kaffe så bryggaren står ändå framme. Men han är inte beroende och dricker 7-8 koppar om dagen. Han tar en ibland för att är gott! Blörk!
 
Sv: Dricka kaffe

När jag började dricka kaffe så kunde jag bara dricka på bit, men det var ju då hårt bitsocker och inte den snabblösliga skiten som smälter vid första klunken. Mitt kaffe ska vara starkt och svart, definitivt inte med mjölk/grädde och/eller socker! :yuck:

Där håller jag med! De få gånger jag ändå tvingar i mig kaffe så måste det vara svart. Minns hur min mamma försökte lära mig dricka latte :crazy: Och med socker i är det än värre. För att inte tala om de sadister som envisas med att förstöra himmelsk god choklad med den svarta sörjan.
 
Sv: Dricka kaffe

Varför tvinga dig? Jag är snart 27 år ung och dricker minsann inget kaffe! :p (Trots att jag är statligt anställd! ;) )
 
Sv: Dricka kaffe

Men dom är ju ändå smarta ändå :)

Dom tar saken i egna händer. Istället för att ta med en termos varenda gång så kan dom få nybryggt istället. Det smakar nog bättre gissar jag.
Min man dricker kaffe så bryggaren står ändå framme. Men han är inte beroende och dricker 7-8 koppar om dagen. Han tar en ibland för att är gott! Blörk!

Ja det var nog en pik på nå vis :o

Jag fick ett strykjärn när jag fyllde 21 år. Jättekul liksom, den användes nog max 10 gånger allt som allt och skänktes bort till mor för något år sedan bara.:p
 
Sv: Dricka kaffe

Jag började dricka kaffe när jag var 34. Där jag jobbade då drack alltid min chef och hennes faster kaffe och åt kaka efter lunchen, och det såg bara så himla gott ut. Så det var så det började. Jag har alltid mjölk i och dricker helst latte.
Kaffet påverkar mig inte alls, jag kan dricka 4-5 koppar om dagen eller inget alls. Jag blir heller inte piggare av kaffe och har inte svårt att somna om jag dricker det för sent.
Men visst är det väl så att kaffedrickandet har något socialt över sig, jag upplever det som att tedrickarna inte fikar lika ofta? Jag blir iallafall inte inbjuden på fika lika ofta hos mina tedrickande kompisar som de som dricker kaffe.
 
Sv: Dricka kaffe

*kl
Jag är 30, narkosläkare, och dricker inte kaffe. Smakar vidrigt (men luktar gott :) ). Är inte jätteförtjust i te heller alla gånger, även om det går i perioder, och har glatt bestämt mig för att inte låta någon får mig att känna mig jobbig. Jag ber helt enkelt om vatten när det prompt ska prackas på något drickbart. Mina bekanta har insett detta och bryr sig inte längre. På fikapauser på kurser och så har jag ibland med mig O'Boy-pulver som blandas i varmt vatten. Snabbt och enkelt :) Och annars är jag helt enkelt utan.
Jag ser det som så här: summan av lasterna är konstant. Kaffe är en last. Utan kaffe mer plats för choklad. :D Varför tvinga sig själv att "lära sig" dricka något äckligt? (Dricker inte öl heller.... Ännu mer plats för choklad :) )
 
Sv: Dricka kaffe

Ja, jag tyckte om kaffe från första stund. Däremot tycker inte min mage om det direkt, o nu råkar jag vara uppe i 3-4 koppar om dagen för jag har så mycket på jobbet just nu.
 
Sv: Dricka kaffe

Äsch, jag dricker inte te heller. Såhär brukar det låta:

- Vill du ha kaffe?
- Nej tack, jag dricker inte kaffe.
- Jaha, men då fixar jag te!
- Nej tack, jag dricker inte te heller.
- Men vad dricker du då???!!! :eek:

Ptja, jag kan dricka saft, oboy, vatten, mjölk eller vad annat drickbart som nu finns ;) Jag förstår inte att många ser det som ett stort problem. Det är nästan värre att inte dricka kaffe än att inte dricka alkohol :p
Hehe, det där råkar min stackars pojkvän ut för när det ska fikas tillsammans med kaffedrickare som inte känner honom. :p Han dricker inte kaffe, te dricker han nog inte ens en gång om året och då bara när han är sjuk, plus att han inte heller är så mycket för att dricka alkohol - absolut inte vin! Usch så besvärlig folk tycker att han är. :p

Mina kusiner är/har varit likadana. Dock har tre av fyra fallit till föga och två av dem dricker te och (tror jag) kaffe självmant, den tredje dricker kaffe "när det sociala så kräver" och den fjärde står fortfarande på sig 32 år gammal. ;)
När jag började dricka kaffe så kunde jag bara dricka på bit, men det var ju då hårt bitsocker och inte den snabblösliga skiten som smälter vid första klunken.
Åh, men det går alldeles utmärkt att dricka på bit om du köper mockabitar. :) Det är det röda paketet från Dan Sukker. Jag tror att det blå också är hårdare än det gula som är snabblösligt bitsocker.

*kl*
Jag gillade nog kaffe från första stund och tiggde till mig kaffe från föräldrarna i koltåldern. Började dricka på riktigt i 12, 13-årsåldern. Använde både mjölk och socker förut, nu använder jag bara mjölk och kan ibland sippa på svart kaffe också även om jag föredrar kaffe med mjölk.
 
Sv: Dricka kaffe

Jag älskar kaffe :love: både svart och med mjölk, men tidigare tyckte jag inte om svart.

Om du vill börja kan ju en bra strategi vara att ha mycket mjölk i. Latte, cappuchino osv kan ju vara andra bra inkörsportar.

Jag började dricka i 14 års åldern då jag sommarjobbade och då tog vi från kiosken kaffe med mjukglass i :o hade nog inte gillat den kombinationen idag men då tyckte jag det var smaskens
 
Sv: Dricka kaffe

Min farmor brukade ge mig en liiiiten skvätt kaffe med socker och mycket mjölk när jag var liten och jag tyckte nog om det från första början, men började inte dricka kaffe "på heltid" förrän jag var fjorton-femton kanske. Jag älskar det, är svag för lite bittra och beska smaker - men kan inte dricka kaffe med socker eller sötningsmedel i, och jag är inte förtjust i svart kaffe, det får lov att vara en skvätt mjölk eller grädde i.
 
Sv: Dricka kaffe

Inte för att man måste lära sig dricka kaffe precis men jag började genom att blanda med varm choklad, 50/50 i början och nu gillar jag nog det bäst när det kanske bara är 10% choklad (och dricker svart kaffe också, speciellt i tentapluggandet och hos farmor :p)
 
Sv: Dricka kaffe

Äsch, dumt att tvinga sig till ett dumt beroende tycker jag :)

Själv tycker jag inte om kaffe, har väl druckit sammanlagt en kopp kaffe i hela mitt 28 åriga liv.

Det luktar ju jäkla gott, och ibland skulle det vara smidigt att få koffeinkicken . Men annars tycker jag att det är äckligt.

Upplever det inte som ett problem att jag inte dricker kaffe, utan jag dricker te, vatten, mjölk eller nästan vad sjutton som helst istället för kaffet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 813
Senast: Amha
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
614
Senast: movi
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 659
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp