Dricka kaffe

Sv: Dricka kaffe

jisses vilken fart min tråd fick, lär ju vara ett väldigt "hett" ämne med kaffe ;)

Jag försökte idag med mjölk och socker, men nej det är själva kaffesmaken jag inte gillar, spelar liksom ingen roll att jag försöker späda ut det eller göra det sötare. Får kanske inse att jag får stå ut med alla kommentarer man får
 
Sv: Dricka kaffe

Vaniljglass med lite (mortlat)näskaffe på är väldigt gott! :d
Det åt (och gillade) jag långt innan jag började tycka om kaffe. Blanda det gärna så det blir mjukglass med kaffesmak.

Idag så häller jag bara på näskaffet utan att mala sönder det.
 
Sv: Dricka kaffe

Jag tycker det är tråkigt att ha gäster som jag inte får bjuda på något gott, men det är ju för att jag tycker det är tråkigt för dem. Jag försöker ha annat hemma (än massa kaffesorter och tedito), men fantasin är inte alltid på topp.

Annars struntar jag i vad folk väljer att dricka eller inte, och jag tycker inte det verkar vettigt att försöka lära sig gilla något man inte gillar. Som att börja röka i medelåldern, liksom...

Nä, våga vara dig själv.
 
Sv: Dricka kaffe


Nescafé: Frystorkat pulverkaffe som bara blandas med hett vatten.

Jahaaa! Ja alltså Nescafé vet jag ju så klart vad det är, men har aldrig hört det med uttalet (eller sett stavningen) näskaffe förut! Jag uttalar det "nesskafee", så "näskaffe" låg väldigt långt ifrån min sanning ;)
 
Sv: Dricka kaffe

men varför?

Jag är snart 28 och min man är 31, vi äger inte ens en kaffebryggare. Tycker folk att kaffe är så viktigt får de ta med eget.
 
Sv: Dricka kaffe

Efter att ha läst hela tråden..

Jag är också en sån där typ som varken dricker kaffe eller te. Är inte så förtjust i alkohol heller.

En del människor tycker att jag är väldigt besvärlig och tycks nästan på något tvångsmässigt sätt försöka hitta något likvärdigt de kan bjuda på. Nästan som om det är nödvändigt att hålla i en varm kopp för att kunna vara social?

Jag får alltså kommentarer ibland, men jag anser att det är de som har det sociala handikappet. Inte jag.
Det är de som inte klarar av att bete sig som trevliga människor när jag tackar nej till kaffe eller te. Inte jag.
Det är de som verkar ta det som något slags personligt angrepp när jag inte vill dricka deras kaffe. Inte jag.

Jag har inga som helst problem med att bli utan den där varma koppen. Jag kan vara trevlig även utan något drickbart. Och skulle jag bli törstig så finns det säkerligen vatten i kranen.

När jag känner behov av koffein har jag koffeinpiller eller redbull.
 
Sv: Dricka kaffe

Nej egentligen håller jag med er, men jag ORKAR inte med att det blir så krångligt när dem flesta dricker kaffe och det blir alltid frågan "jaha dricker du inte kaffe.. nehej jag har inget te, " Det hade varit så mycket lättare om jag lärde mig dricka, + den upppiggande effekten då

Jag dricker gärna kaffe ett par gånger om dagen. Men tackar ofta nej och frågar om det finns ett glas vatten istället, trots att jag är "kaffedrickare". För mycket kaffe hämmar vätskebalansen och skapar oro i magen.

Den uppiggande effekten är ungefär ingen alls efter man vant in sig tycker jag. Det blir mer som att man känner ett sug och ett måste för att "bli pigg", men det handlar åtminstone i mitt fall om en falsk känsla. Känns det som.

Så jag tycker inte det finns någon anledning alls att "lära sig" dricka kaffe - annat än om man tycker att det är gott. Precis som man inte heller behöva lära sig att dricka öl, vin eller whisky om man inte finner det gott.
 
Sv: Dricka kaffe

Kl*

Det tog, för att vara i min krets, väääääldigt lång tid innan jag började med kaffe. Då är jag nyss fylda 21...
För mej är det helt okej att inte dricka, det är upp till varje enskild person. På mitt jobb däremot är det totalt handikappande att inte dricka kaffe. Det är en otroligt stor del av dagen och det sociala, därav började jag själv att dricka.
Så från att totalvägrat av ren princip egentligen, är jag nu en av de större kaffedrickarna i min bekantskapskrets.
Jag är inte beroende, klarar mej en dag utan. Men jag dricker främst för att det är gott, och därför kan mängden bli ganska stor ibland, gärna i samband med lugna arbetsdagar, kan lätt dricka 3 liter/dag.

Så ja, i vissa kretsar är det handikappande att inte dricka, som i min. Men samtidigt accepteras det att inte dricka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 813
Senast: Amha
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
613
Senast: movi
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 659
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp