Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra deal! Bara jag inte behöver betala förrän jag har jobb eller ta hem den på några år!@Ninnurur du kan ta hennes dotterson.
Det låter som du har fått en bristning i muskelfibrerna av smällen. Jag fick en smäll av en åring en gång med samma resultat, det ser ut som om jag har världens största cellulit fick reda på av min sjukgymnast att om jag hade gått till honom direkt hade vi kunnat börja rehab tidigare och minskat den bestående skadan. Jag har full rörlighet och styrka idag, men snyggt är det inte...Jag fick ju mig en sketen på benet av ena fölungen och har inte kunnat rida sen dess.. Nu när svullnaden lagt sig känns det som ngt "ligger löst" där inne och jag har en grop
Sparken var inte med avsikt utan jag var dum och skulle hjälpa till att sopa undan ngt som störde.. svansen gick och benen steppade och tydligen lyckades jag inte utan hon slog för kung och fosterland med mitt ben i vägen.. Efteråt rann det blod insidan högt upp på bakbenet så en stor jävla blinning var det nog..
Nåväl är huvudet dumt får kroppen lida men surt med ridning och träning.
fy va jobbigt, jag beklagar verkligen!Tråkiga nyheter härifrån. Wille har blivit sämre igen och är nu klart oren initialt i trav, diffust i skritt. Eftersom han ändå är såpass gammal nu så har jag bestämt mig för att han får den här sommaren med mys och promenader och så kommer jag ta bort honom innan höstkylan kommer. Dy vilket jobbigt beslut det är...! Jag har ju ingen annan heller så för första gången på 15 år kommer jag vara helt hästlös...
Idag har jag sagt ja till stallägaren att överlåta boxen till en annan 1/9, så nu börjar nedräkningen...
Jag fick ju mig en sketen på benet av ena fölungen och har inte kunnat rida sen dess.. Nu när svullnaden lagt sig känns det som ngt "ligger löst" där inne och jag har en grop
Sparken var inte med avsikt utan jag var dum och skulle hjälpa till att sopa undan ngt som störde.. svansen gick och benen steppade och tydligen lyckades jag inte utan hon slog för kung och fosterland med mitt ben i vägen.. Efteråt rann det blod insidan högt upp på bakbenet så en stor jävla blinning var det nog..
Nåväl är huvudet dumt får kroppen lida men surt med ridning och träning.
Vilken häst är det @tuaphua ? Fuxen?
Jag vet inte riktigt om du menar den vi kallade Fuxen eller bara nån annan fux. Men nej, det är oavsett inte någon av dem. Vet du vem "Fuxen" är så är det samma fd ägare. Hästen är mörkbrun.
@traceys
Jo då, honom har jag kvar! En flaxfux med vitt skallen och på ena benet. Vääärldens bästa.. :P
Jag trodde fio frågade om vilken häst som köpts nu(inte av mig då.. har bara min fuxling) som jag red.
Ja, det är väldigt nyttigt att rida många andra!
Jag brukar inte skriva om de andra jag rider iom att någon trodde jag gjorde reklam då.
Men ibland är de så extra kul att man bara måste få bubbla ur sig det. Den här var en sån.
Men du har iaf under sommaren fått testa annat! Jättebra!
Man brukar absolut kunna ta med sig saker till sin egen häst av sånt.
Innan jag började jobba med det här så passade jag på att rida allt jag bara fick rida på. Även gamla travare ut i skogen om det var så. Jag hade ju tur och fick rida en del fina och välutbildade hästar som kunde mycket mer än jag kunde. Jag hade också tur att dessutom få rida dem för mina tränare.
Jag tycker absolut man kan lära sig från andra inriktningar med. Så rid allt du kan när du kan.
Jag var förra helgen och kollade på westerntävligar för första gången i mitt liv. Jag har ju testat den ridningen lite för tränare(bara av ren vetgirighet.. inte för att jag vill droppa dressyren) och läst på. Men aldrig sett tävlingar live.
Nu har jag fått dille på att jag vill testa sitta på en bra cowhorse och testa ria på ko "på riktigt" sas. Jag har bara vallat lite på skoj lägre tempo.
Så jag ska börja göra lite efterfoskningar i bekantskapskretsen för att se om nån har en sån OCH vågar låta en som kan göra så mkt fel testa.
Annars har jag blivit lite så där med att testa bara för att testa. Numer vill jag antingen ha kvalitet i hästen eller göra ngt jag verkligen tycker är kul själv(eller ngt helt nytt så jag kan checka av det på min bucketlist). Annars rider jag "förmin egen skull" på andras. Jag tycker jag kan föreställa mig hur det känns efter att ha provat så mkt. Så det är inte för min egen skull.
Men jag kanske får nån sån period igen framöver. Man vet aldrig.
Hoppas du får chansen att testa fler! Jag brukar låta elever testa lite saker på mina. Eller så kan jag övertala dem att testa andra hästar. Ibland bara för att hitta en känsla man kan ta med till sin egen. Eller för att få referensramar kring vad man eg vill syssla med, är det kul och rätt känsla?
Jag tycker jag uppskattar min egen så mycket av att rida andras. Så det kan ju bli så att man vekligen tycker mer om sin egen trots att man haft en svacka där man innan det tvivlat.